Música

Les grans orquestres internacionals tornen amb Ibercamera

Les formacions europees recuperen el seu lloc a la temporada 2021-2022

L'Orquestra Simfònica de Ràdio Suècia.
3 min

BarcelonaLa Simfònica de Viena, la de Düsseldorf, la de Stuttgart, la de Ràdio Suècia, la del Mariinski, la de la Ràdio d’Hongria... les grans orquestres internacionals tornaran a la programació d’Ibercamera la temporada 2021-2022, que a Barcelona inclou una desena de concerts repartits entre el Palau de la Música i L’Auditori. Les grans formacions orquestrals han sigut unes de les principals damnificades arreu, i especialment a molt països d’Europa, on l’activitat cultural amb públic ha sigut molt restringida, a diferència de casa nostra, on han pogut mantenir activitat tant l’OBC com la Simfònica Camera Musicae, la Simfònica del Vallès i la del Liceu. De fet, l’anomenat oasi cultural espanyol fins i tot va permetre que l’Orquestra del Teatre Mariinski fes una gira al gener que va passar per Barcelona i Girona. “Ibercamera no ha parat durant la pandèmia”, recorda el president de la promotora barcelonina, Josep Maria Prat.

Una de les feines d’Ibercamera ha sigut enllestir la 38a temporada a Barcelona recuperant concerts que van quedar ajornats per la pandèmia i incorporant-ne de nous. Entre les recuperacions hi ha el recital de la pianista Maria João Pires i el violinista Fumiaki Miura amb què s’obrirà la programació el 21 de setembre al Palau de la Música; en el repertori, sonates per a violí i piano de Brahms, Debussy i Beethoven, tres compositors que sovintejaran al llarg de la temporada. Miura repetirà el 25 d’abril, també al Palau, amb la pianista Varvara, tots dos artistes representats per l’Agència Camera.  

“Programem intentant que cada any hi hagi excel·lència en la interpretació”, insisteix Prat. Per fer-ho realitat compta amb músics llegendaris com el pianista Maurizio Pollini, que actuarà al Palau de la Música el 27 d’octubre, i Martha Argerich, que compartirà recital amb Nelson Goerner al Palau el 5 d’abril. Representants de dues generacions del pianisme argentí, Argerich i Goerner s’enfrontaran a obres per a dos pianos de Debussy i Rakhmàninov.

Goerner també participarà com a solista en el concert de l’Orquestra del Mariinski a L’Auditori l’1 de febrer: interpretarà el Concert per a piano núm. 2 de Brahms en un programa que es completa amb Una vida d'heroi de Richard Strauss; és a dir, gran repertori simfònic dirigit per Valery Gergiev. I atenció igualment a una nova incursió en Mahler d’Ádám Fischer i la Simfònica de Düsseldorf, que el 4 d’abril tocaran la Simfonia núm. 1 i, amb András Schiff, el Concert per a piano de Beethoven.

La integral de Brahms

També a L’Auditori es recuperarà el 13 de desembre La Creació de Haydn a càrrec de l’Orquestra de la Ràdio d’Hongria, dirigida per János Kovács, i el Cor Madrigal de Mireia Barrera. El 28 de febrer, Beethoven serà el protagonista del concert de la Simfònica de Viena sota la batuta del seu titular, el colombià Andrés Orozco-Estrada, i amb la noruega Vilde Frang com a solista al Concert per a violí. El desplegament simfònic a L’Auditori es completarà el 29 de març amb la Primera de Brahms per Teodor Currentzis i la SWR de Stuttgart.

La temporada barcelonina, amb un pressupost de prop de 700.000 euros, acabarà el 20 de juny de 2022 al Palau de la Música amb cantates de Bach a càrrec Forma Antiqva. Tanmateix, fora d’abonament i coproduït amb el Palau, Daniel Harding i la Simfònica de Ràdio Suècia interpretaran la integral de simfonies de Brahms els dies 9 i 10 de maig.

stats