El francès Ludovic Morlot, nou director titular de l'OBC
Substituirà Kazushi Ono a partir del setembre del 2022
BarcelonaEl consell rector del Consorci de L’Auditori i l’Orquestra ha aprovat aquest dimecres el nomenament del músic francès Ludovic Morlot com a nou director titular de l''Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC), a la qual s'incorporarà el setembre del 2022. Morlot, nascut a Lió el 1973, substituirà Kazushi Ono. El contracte amb l'OBC és per quatre anys, amb un mínim d'onze setmanes de feina amb l'orquestra cada temporada, de les quals vuit serien per als concerts de temporada, dues per a enregistraments i una per a festivals. Però tal com diu el director de L'Auditori, Robert Brufau, poden ser més setmanes.
"És un honor i un privilegi ser convidat a dirigir aquests músics extraordinaris en la següent etapa i somiar junts en un nou futur per a aquesta inspiradora institució. Tinc moltes ganes d'ampliar el repertori de l'orquestra i descobrir més sobre la riquesa del patrimoni musical català. Afegir la meva veu al projecte realitzat per l'anterior director titular, Kazushi Ono, és un repte que assumeixo amb orgull i molta expectació", ha dit Morlot en un comunicat, en el qual també recorda la feina feta amb l'OBC a finals del novembre del 2020, quan va dirigir un programa amb obres de Mozart, Bartók, Ligeti i Sofía Martínez.
Format com a violinista, Ludovic Morlot va estudiar direcció als Estats Units i va continuar la seva formació a Londres, a la Royal Academy of Music i al Royal College of Music. És professor associat a la Facultat de Música de la Universitat de Washington, a Seattle, i artista visitant a la Colburn School de Los Angeles. L’any 2014 va ser elegit membre de la Royal Academy of Music de Londres, en reconeixement de la seva important contribució a la música. Va ser fundador i director artístic de la Jove Orquestra Nacional de la Xina i actualment és director emèrit de l’Orquestra Simfònica de Seattle, títol honorífic que se li ha concedit per la feina que va fer durant els seus vuit anys com a director titular de l’orquestra.
De l’època a Seattle en destaquen propostes com l'encàrrec d’obres com Become Ocean, de John Luther Adams, guanyadora del Pulitzer el 2014, i la distinció que la Simfònica de Seattle va guanyar com a Orquestra de l’Any 2018 als premis Gramophone.
Tot i ser eminentment un director simfònic, també té una carrera en l’àmbit operístic: Morlot va dirigir La Monnaie, a Brussel·les, del 2012 al 2014, on va estrenar diverses produccions com La clemenza di Tito, Jenufa i Pelléas et Mélisande. Ha inaugurat la temporada 2021-2022 de l’Òpera de Seattle amb La Valquíria.
Dels sis anys de Kazushi Ono al capdavant de l'OBC, Brufau en fa un balanç positiu. "Crec que he fet bona feina", diu el director de L'Auditori. El mateix Ono havia explicat fa uns mesos que estava "molt satisfet" amb la feina feta, sobretot fins a la gira al Japó, que va ser el punt àlgid de l'OBC. Segons Brufau, Ono "temia que la pandèmia deixés tocada l'orquestra", però no és el que ha passat.