Per què tothom espera 'Buscant la Dory' (i per què no s'ha de capturar)
La pel·lícula de Pixar arriba als cinemes després de fer rècord als EUA i amenaça l'espècie del peix cirurgià blau
BarcelonaComença l'estiu, acaba l'escola i les productores aprofiten per presentar pel·lícules amb regust de vacances. Tretze anys després de l'èxit rotund de 'Buscant en Nemo', Pixar estrena aquest dimecres la seqüela de la pel·lícula, 'Buscant la Dory', que aquest dimecres arriba als nostres cinemes (doblada i subtitulada en català).
Llegeix la crítica del PLAY: 4 estrelles
Són "més de quatre anys picant pedra, nou esborranys de guió, desenes de milers de 'storyboards' i tones de suor i entusiasme", ha assegurat Andrew Stanton, director de 'Buscant en Nemo' i guionista de Pixar des de 1990. En tan sols quatre dies, la pel·lícula ha recaptat més 120 milions d'euros a les taquilles nord-americanes durant el seu primer cap de setmana i s'ha convertit en l'estrena amb més èxit de la història d'una pel·lícula d'animació. 'Buscant la Dory' també ha superat el rècord de 'Shrek 3', que va aconseguir 107,4 milions d'euros amb el seu llançament el 2007. Faltarà veure si té opcions de repetir l'Oscar que el 2003 va aconseguir 'Nemo'.
Retrobar els protagonistes de 'Nemo'
La pel·lícula la protagonitza la Dory, un peix amb problemes de memòria que fa un viatge per retrobar-se amb la seva família. El problema és que, com que no recorda res, la recerca es convertirà en tota una odissea. Durant el seu viatge serà capturada i portada a un aquari públic de Califòrnia, on el Nemo i els seus amics intentaran rescatar-la.
Una espècie amenaçada
L'estrena de la pel·lícula ha arrossegat polèmica. Conservacionistes australians han advertit que el film podria posar en risc el peix cirurgià blau, l'espècie de la protagonista de la pel·lícula, la Dory. Fa una dècada, amb l'èxit de 'Buscant en Nemo', es va popularitzar tant el peix pallasso que les seves poblacions van començar a disminuir dels esculls de coral per omplir les peixeres domèstiques. Ara els científics estan preocupats perquè torni a passar el mateix. A més de les constants amenaces naturals a les quals s'enfronta l'espècie –com la fragmentació severa del seu hàbitat–, l'any 2002 era la vuitena espècie més comercialitzada del món, segons el Global Marine Aquarium Database.
Alimentant la 'seqüelitis'
'Buscant la Dory' és el penúltim exemple de la febre per les seqüeles que inunda Hollywood els darrers anys i que sembla haver atrapat també Pixar, considerada paradigma de la creativitat. De fet, tres de les properes quatre pel·lícules que la companyia té previst presentar properament són seqüeles ('Els Increïbles 2', 'Cars 3' i 'Toy Story 4'). No obstant això, Stanton, guanyador de dos Oscars i actual vicepresident creatiu de Pixar, apunta que actualment la companyia està fent cinc pel·lícules de les quals "ningú en sap res" i que cap d'elles és una seqüela.