MÚSICA
Cultura13/09/2019

Un Festival de Jazz obert a Cuba, Benín i el Brasil

Començarà el 28 de setembre amb la festa Jazz & Food al Moll de la Fusta i s’allargarà excepcionalment fins al 28 de febrer per incloure en el cartell el concert de Wynton Marsalis

Xavier Cervantes
i Xavier Cervantes

BarcelonaDiu el director del Voll-Damm Festival de Jazz de Barcelona, Joan Anton Cararach, que George Wein, el fundador del Festival de Newport, li va recomanar que programés música que li agradi i que vengui prou entrades per retornar el que costa. “Però no música que agradi només als crítics”, afegeix Cararach. Amb aquest criteri ha muntat la 51a edició d’un festival que començarà el 28 de setembre amb la festa Jazz & Food al Moll de la Fusta i que s’allargarà excepcionalment fins al 28 de febrer per incloure en el cartell el concert de Wynton Marsalis amb l’orquestra de jazz del Lincoln Center. Tot plegat, 43.000 entrades a la venda i un pressupost d’1,2 milions d’euros.

El gruix de la programació es va fer públic al maig, i inclou notables del món del jazz com Herbie Hancock, Ron Carter, Dave Holland, John Scofield i Djavan, a més d’espectacles especials com el de La Locomotora Negra i la Coral Sant Jordi, que rememoraran al Palau de la Música el Concert sacre que va fer Duke Ellington a Santa Maria del Mar el 1969, i un retrat d’artista d’Andrea Motis, que farà cinc actuacions amb cinc formats diferents. A tot el que ja se sabia, ahir s’hi van afegir altres noms, cireretes d’un pastís jazzístic obert als accents cubans, brasilers, camerunesos i de Benín. Entre les novetats hi ha Tunde Adjuah, la trompeta ancestral de Nova Orleans; Cimafunk, el James Brown cubà; la llegenda del soul makossa Manu Dibango; Juan de Marcos i els Afro-Cuban All Stars, i la incorporació de Tomatito & José Mercé a la programació flamenca De Cajón, de la qual ja s’havien anunciat Rafael Riqueni i Estrella Morente, entre d’altres.

Cargando
No hay anuncios

Alguns dels atractius d’aquesta 51a edició del Festival de Jazz són projectes nascuts com a homentatges. Per exemple, el de Martirio i Chano Domínguez a Bola de Nieve, el de Dorian Wood a Chavela Vargas, el que Angelique Kidjo dedica a la música de Celia Cruz lligant els ritmes de l’Àfrica occidental amb el sucre afrocubà, i l’homenatge a la guitarra de Sabicas a càrrec del Duo del Mar, format per Marta Robles (Las Migas) i Ekaterina Záytseva.