Un Festival Grec gairebé normal amb cent mil espectadors

Francesc Casadesús és renovat per dos anys, que dedicarà a la creació europea

BarcelonaEl Festival Grec s’havia proposat “donar la sensació de normalitat”: objectiu aconseguit. Malgrat que al backstage hi ha hagut “una feina ingent” –per ampliar l’aforament del 50% al 70% o per aconseguir portar artistes africans a Barcelona– els espectadors han trobat un oasi on la pandèmia no era protagonista. El segon Festival Grec de l’era covid, lluny del balanç esquifit de l’any passat, ha assolit unes xifres insòlites, gairebé al nivell d’un estiu normal. 98.000 espectadors han assistit a algun espectacle del Grec i pràcticament 10.000 persones més ha participat en alguna activitat (assajos, tallers, clubs de lectura, Grec Pro, etc.), de manera que xifren en 107.888 les persones que han anat al festival presencialment. L’ocupació de les sales de la ciutat ha sigut del 66%, i la dels teatres de Montjuïc, del 83%.

Això queda molt lluny dels 23.572 espectadors que van assistir al festival del 2020 –cal tenir en compte que va ser un dels pocs que es va fer a Europa en plena pandèmia mundial– i, en canvi, queda molt en la línia dels espectadors que van assistir-hi el 2019 (137.737) o el 2018 (114.281). El director Francesc Casadesús ho atribueix al fet que el festival ha tingut més dates (va començar el 10 de juny) i que hi han participat més sales: “Vam voler fer un festival més expansiu per donar suport a més gent”, afirmava ahir, i assegurava que el del 2022 no serà tan llarg. També hi ha hagut més concerts al Teatre Grec i, sobretot, més activitats als museus de la ciutat: l’exposició de Rimini Protokoll al CCCB Urban nature ha reunit 5.000 espectadors només al juliol. 

Cargando
No hay anuncios

Falta de curiositat del públic

La programació del Grec 2021 era exigent, amb noms d’artistes africans desconeguts a Barcelona, i algunes apostes, com Samsó de Bret Bailey, no han quallat. “El públic de Barcelona hauria de ser més curiós i atrevir-se a veure més coses que desconeix”, diu Casadesús. La seva aposta per als dos pròxims Grecs, per als quals ha estat renovat, serà “posar Barcelona al nivell europeu” i “trencar l’aïllament que hem viscut respecte al teatre internacional”. Buscarà propostes artístiques “excepcionals i singulars d’artistes que han de ser descoberts encara que no omplin sales”. “Un festival més que mai de creació”, diu Casadesús, que se centrarà en la creació Europea. Els festivals de Viena, Brussel·les i Montpeller seran els associats per al 2022.