TEATRE

Un enorme, magnífic, Miller

Ramon Madaula i Pere Arquillué són els dos germans amb deutes familiars pendents.
i Santi Fondevila
08/07/2016
2 min

Barcelona'El preu' TEATRE GOYA 6 DE JULIOL

Quina entrada! Rosa Renom sap que el seu moment a El preu és al començament. I com l’aprofita! Fabulosa. Com la resta d’intèrprets d’aquesta obra d’Arthur Miller que confronta la historia de dos germans al mig d’unes golfes on s’amunteguen els vells mobles familiars i també els seus records i els deutes pendents.

El Víctor aspirava a ser científic, però el Crac del 29 va arruïnar la família i ell es va quedar amb el seu pare per por que acabés com un vagabund. Va renunciar al seu futur, es va casar amb l’Ester, una bona dona que l’estima i amb qui va tenir un fill, però fa quasi trenta anys que està amargat al cos de policia. El Walter, en canvi, va poder estudiar i va marxar de casa. Es va convertir en un ric cirurgià que el Víctor no ha vist en els últims setze anys i que ni tan sols li ha respost la trucada en la qual li deia que vendria els mobles familiars. El contrapunt el posa el Solomon, un taxador de més de vuitanta anys i una vida frenètica. Immens treball d’un físicament irreconeixible Lluís Marco.

És possible oblidar el passat? ¿L’èxit social i econòmic pot ser una enganyifa? Per què actuem com actuem? Som el que som per les nostres decisions, ens diu Miller. Sílvia Munt firma una brillant posada en escena, amb un poderós espai escènic d’Enric Planas i una direcció d’actors impecable. Quina contenció mostra Pere Arquillué, deixant que la ràbia li circuli per dins i dissimulant-la amb un fals somriure. Com defensa Ramon Madaula l’egoisme i el cinisme del seu personatge. Una confrontació rabiosa però sense crits. Dos germans que volen retrobar-se però que no troben el camí.

Sens dubte estem davant d’un dels millors espectacles de la temporada i d’una implacable i precisa aproximació a l’apassionant món de Miller i els seus perdedors.

stats