Música

Eclecticisme i experimentació desinhibida en la segona jornada del BAM

La nit va ser per a les propostes menys quadriculades de Fumaça Preta, Gala Drop i Oso Leone

Un moment del concert d'Oso Leone
Marta Terrasa
24/09/2017
2 min

BarcelonaSi la primera jornada del BAM es va entregar als sons més ballables de l'espectre del folk sense fronteres, la nit de dissabte va ser per a l'experimentació i les propostes menys quadriculades per passar-s'ho bé amb els peus ferms. Artistes com Fumaça Preta complicaven la seva categorització sota una sola etiqueta. De l''stoner rock' a la psicodèlia tropical, passant per guitarres amb aires de 'heavy' amb bases funk. Cançons que recordaven a estones el 'Roots' de Sepultura amb l'esperit d'Os Mutantes o Clinic, i entre tema i tema ressonaven encara els ecos de la cassolada al Raval.

A la plaça dels Àngels, una projecció vestia l'escenari amb una conversa –fictícia?– de WhatsApp. Una tria visual una mica extravagant que no desentonava amb la música d'Oso Leone. Els mallorquins es van moure còmodes en un estat de semilevitació que convidava a tancar els ulls mentre interpretaven temes del que serà el seu tercer disc. Folk electrònic de melodies preciosistes i combustió lenta.

Dels vaporosos Oso Leone als trepidants Gala Drop. Gotes àcides diluïdes en bases electròniques pesants, hereves del 'krautrock' alemany i el 'dub' jamaicà. Els portuguesos van firmar una segona part molt més trepidant, abraonant-se a l'electrònica més accelerada i els ritmes més càlids.

La nit es va acabar amb Chassol, una proposta que potser també s'hauria sentit més còmoda entre quatre parets. El pianista, compositor, arranjador i director musical francès Christophe Chassol presentava el seu projecte més íntim, en què a través de les gravacions de sons i de persones –que es mostraven en pantalla– construïa un relat sonor polimorf. Jazz, electrònica, sons més urbans, tot tenia cabuda dins l'univers Chassol, amb temes als quals el directe no va acabar de fer justícia com 'Reich & Darwin.

stats