'Terminator. Destino oscuro' i quatre estrenes més per veure aquest cap de setmana
Arriba la seqüela de 'La resplendor', la cèlebre adaptació de Kubrick de la novel·la de Stephen King
'TERMINATOR: DESTINO OSCURO'
Sonoritat contra les màquines
Si a Terminator (1984) Linda Hamilton donava vida a Sarah Connor, com a reinterpretació de la Verge Maria –mare del messies que encapçala la rebel·lió contra el domini de la tecnologia–, i a Terminator 2: El dia del judici final (1991) era una dona de ferro, militaritzada fins a les dents, a Destino oscuro, sisena entrega de la saga però plantejada en realitat com si fos la tercera, el seu personatge és objecte d’un nou gir copernicà amb què es pretén redefinir el rol dels personatges femenins... Continueu llegint.
'DOCTOR SUEÑO'
La seqüela de 'La Resplendor' té veu pròpia però no deixa enrere l'obra mestra de Kubrick
No és cap misteri que Stephen King té una relació problemàtica amb La resplendor de Stanley Kubrick, la més cèlebre i aclamada adaptació cinematogràfica d’un dels seus llibres i, alhora, la que menys manies ha tingut a l’hora de prendre’s llibertats amb la matèria primera. L’autor de Carrie mai va arribar a girar full del tot sobre l’afer de La resplendor, fins al punt que va necessitar escriure Doctor Sueño, una seqüela que servia per reclamar la seva autoritat sobre el cànon del relat. Continueu llegint.
'SORRY WE MISSED YOU'
Ken Loach destapa l'explotació dels falsos autònoms
Prolongant la seva perenne lluita en favor dels drets de la classe treballadora britànica, Ken Loach estudia a Sorry we missed you la crítica situació dels falsos autònoms, homes i dones que, en el pitjor dels casos, troben en l’autoocupació una nova forma d’esclavisme. Per destapar aquesta plaga del neoliberalisme, Loach i el seu guionista de capçalera, Paul Laverty, apliquen amb determinació la seva combativa recepta cinematogràfica. Continueu llegint.
'LA TRINCHERA INFINITA'
La resistència antifranquista des d'un forat de casa
Els responsables de Loreak i Handia, Aitor Arregi, Jon Garaño i Jose Mari Goenaga, ressegueixen en el seu tercer llargmetratge la llarga nit de la repressió franquista des de la perspectiva d'un talp, l'Higinio (Antonio de la Torre), un militant republicà que s'amaga durant dècades a la seva casa familiar en un poblet andalús. Continueu llegint.
'LA OVEJA SHAUN. GRANJAGUEDÓN'
L'odissea espacial del Xai Shaun
Els millors episodis de la sèrie El xai Shaun, reeixida creació de l'estudi d'animació Aardman ( Wallace & Gromit), espremen al màxim les voluntàries limitacions d'una ficció sense diàlegs, amb un únic espai -una granja anglesa- i pocs personatges -el Shaun, un ramat d'ovelles, el granger i el seu gos-. Així, la dificultat d'obrir un coco donava peu a una memorable peça de slapstick i un forat a la paret inspirava gags visuals en què les ovelles emulaven programes televisius davant el miop granger. Continueu llegint