La visió de Polanski de l'afer Dreyfus i quatre estrenes més de la setmana
Arriba un nou treball de Clint Eastwood i el terror d'origen japonès de 'La maldición'
'EL OFICIAL Y EL ESPÍA'
Polanski revisa l'afer Dreyfus en un film més sucós com a 'thriller' que com a drama històric
El nou film de Roman Polanski arrenca amb l'esplèndida seqüència en què l'exercit francès fa efectiva l'expulsió d'Alfred Dreyfus, el capità acusat d'espionatge i de traïció. L'acció se situa en l'immens pati de l'Escola Militar de París, flanquejat per centenars de soldats que presencien sota un cel tèrbol i gris com el protagonista, sol i abatut, és degradat per la poderosa institució a la qual servia. Tanmateix, no és Dreyfus –a qui dona vida un gairebé irreconeixible Louis Garrel– el protagonista d'aquest drama històric que revisa l'afer que porta el seu nom, sinó un altre dels militars presents a l'acte, Marie-Georges Picquart, el coronel que decideix seguir la pista que confirmarà la innocència de Dreyfus. Continua llegint
'RICHARD JEWELL'
El malson d'un heroi 'white trash' nord-americà
En els últims deu anys Clint Eastwood ha apostat per les pel·lícules basades en fets reals, un període fructífer –nou films en una dècada– en què l'actor i cineasta californià ha mantingut intacta la seva bona forma. Richard Jewell està molt connectada amb la notable Sully (2016): les dues s’inspiren en personatges anònims que, després de protagonitzar fets heroics i convertir-se en celebritats de la nit al dia, entren dins d'un circ –i malson– jurídic i mediàtic que qüestiona la validesa dels seus actes i, fins i tot, de la seva vida privada. Continua llegint
'LA MALDICIÓN'
Un 'reboot' previsible de la franquícia de l'esglai
A La maldición trobem dues històries de terror. Una, la que explica la sinopsi oficial, sobre el fatídic destí que lliga diverses persones que trepitgen una casa on es va cometre un crim brutal. L’altra, la que revelen les imatges, és la desaparició de Nicolas Pesce, un director que es postulava com un jove talent del terror independent nord-americà i que, a l'afrontar el seu primer projecte mainstream, s’anul·la triant sempre el camí més obvi cap a l’ensurt. Continua llegint.
'EL SILENCIO DEL PANTANO'
Escriptors assassins contra sicaris en una València corrupta
El realitzador televisiu Marc Vigil (El Ministerio del Tiempo) debuta en l'àmbit del llargmetratge amb l'adaptació d'una novel·la negra. Després de matar un treballador qualsevol, un escriptor psicòpata segresta un antic polític acusat de corrupció. La víctima també manté una doble vida com a professor universitari i blanquejador dels diners d'una narcotraficant de barri ben connectada amb les altes esferes. Continua llegint.
'FORTUNA'
La crisi dels refugiats a través dels ulls d'una nena
Hi ha una altra pel·lícula possible a l'interior de Fortuna, segon llargmetratge del cineasta francosuís Germinal Roaux. Aquest film alternatiu està condensat en una escena, liderada amb intensitat per Bruno Ganz, en què els monjos d’un convent dels Alps suïssos es debaten entre la fe (l'esperit) o la vida (l’ésser humà); és a dir, entre dedicar-se a una existència de silenci i pregària o continuar acollint els refugiats que arriben fugint de la fam i la guerra. És un debat apassionant, que qüestiona el propòsit últim de la religió i d'aquells que s'hi dediquen, però Roaux prefereix narrar la història de la Fortuna... Continua llegint.