'Reminiscencia': l'addicció a recordar temps passats millors
Un 'blockbuster' postapocalíptic amb vocació de drama romàntic que refregeix grans referents del gènere
'Reminiscencia'
(2 estrelles)
Direcció i guió: Lisa Joy. 116 minuts. Estats Units (2021). Amb Hugh Jackman, Rebecca Ferguson i Thandiwe Newton. Estrena als cinemes el 27 d'agost.
Davant del primer llargmetratge com a directora i guionista de Lisa Joy, la cocreadora de Westworld, t'esperes a priori una proposta que, com aquesta sèrie de la HBO, explori el fantàstic amb ambició metanarrativa. Alguna cosa hi ha d'això a Reminiscencia, un thriller dramàtic postapocalíptic al voltant del Nick (Hugh Jackman), un militar retirat al capdavant, juntament una col·lega (Thandiwe Newton), d'una empresa de remembrances que s'enamora d'una client misteriosa, la Mae (Rebecca Ferguson). Joy aspirava a firmar un blockbuster de rerefons tràgic sobre com els humans acabem enganxats a la nostàlgia perquè ens agradaria romandre per sempre en un moment concret de les nostres vides. Però Reminiscencia fa el pitjor honor al seu títol i recorda massa a referents obvis del gènere. Té un aire a Blade runner, però canviant Los Angeles per una Miami mig negada per l'aigua. Reprèn de Dies estranys, un dels grans títols de la ciència-ficció dels noranta, l'addicció als records i el tipus de triangle amorós. I dobla l'aposta ja present en aquests títols per l'atmosfera noir sobretot en la construcció d'una protagonista femenina massa captiva dels arquetips més desgastats de la femme fatale. Joy no sap elevar el seu film per sobre d'aquest batibull de referències, i tampoc li fan cap favor uns diàlegs de retòrica carregosa, i una manca d'imaginació i originalitat sorprenent venint de la cocreadora de Westworld.