Cinema

El patriarcat udola a la llum de la lluna

Leigh Wannell revisa el més tràgic dels monstres del panteó de la Universal a 'Hombre lobo'

Julia Garner i Matilda Firth a 'Hombre lobo'
16/01/2025
1 min
Regala aquest article

'Hombre lobo'

  • Direcció: Leigh Whannell. Guió: Leigh Whannell i Corbett Tuck
  • 102 minuts
  • Estats Units (2025)
  • Amb Julia Garner, Christopher Abbott, Matilda Firth i Sam Jaeger

Al poc de començar el film, el protagonista i aviat personatge titular d’Hombre lobo proposa a la seva parella marxar plegats amb la seva filla a la remota zona rural on hi ha la finca del seu pare, declarat mort després d’haver desaparegut anys enrere mentre feia una expedició de caça per la muntanya. En aquell moment, els espectadors saberuts preveiem que el que espera a la família és una bona dosi de terror que s’anirà mostrant progressivament i que servirà de teràpia per enfortir els vincles. Però, instants més tard, el film dona un cop de volant literal que col·loca els personatges directament a la zona de perill.

L’expeditiva drecera activa la tensió de manera efectiva, però Leigh Whannell no oblida que la del licantrop és la figura més tràgica del panteó de monstres clàssics de la Universal, que el director va començar a revisar amb L'home invisible. Si en aquella es retratava una relació abusiva, desplaçant el focus cap a una heroïna turmentada per un maltractador incorpori, a Hombre lobo la perspectiva va variant per oferir-nos dues mirades a la incomunicació marital: la d’una dona que comença a no reconèixer el seu company, i la d’un home que pren consciència que s’està allunyant de manera irreversible de les persones que estima. Aquesta transformació marca distàncies de pelatges anteriors i agafa com a referent estètic i de to La mosca de David Cronenberg, amb una virulència dramàtica que esdevé una esmena (política?) a les maneres patriarcals d’imposar una autoritat aïllacionista en nom de la seguretat.

Tràiler d''Hombre lobo'
stats