Música

L’Orfeó Català acull el fons musical de tenor Gaietà Renom

La donació inclou partitures, documentació personal, llibres i programes de concerts

El Centre de Documentació de l’Orfeó Català acull el fons musical de tenor Gaietà Renom
Acn
28/10/2019
2 min

BarcelonaEl Centre de Documentació de l’Orfeó Català (CEDOC) ampliarà el seu patrimoni musicològic aquest dimarts amb la formalització de la donació del fons del tenor Gaietà Renom (Barcelona, 1913-1997), cantaire i més tard solista del cor català, entre altres fites musicals. La família del músic cedeix un conjunt de 19 capses que acrediten la intensa activitat musical del tenor. Mariona Carulla, presidenta de la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana, i Glòria Renom, filla de l'artista, formalitzaran la donació del fons del tenor.

El fons comprèn programes de concert, cartells i una part molt important de partitures, a més de documentació personal, premsa, hemeroteca i una petita part de biblioteca. Pel que fa a programes de concerts i cartells, es calculen al voltant de 700 programes de concerts i espectacles, entre fullets, cartells i altres formats, en què el tenor va participar, ja fos en qualitat de solista, com a membre d'una coral o bé com a component del grup Quartet Vocal Orpheus, del qual va formar part durant més de trenta anys. També destaquen les prop de 1.000 partitures musicals, la meitat de les quals són cançons populars, així com més de 100 partitures de sardanes, unes 300 partitures de música religiosa i part dels gairebé 200 enregistraments discogràfics de diferents gèneres musicals que va fer.

Gaietà Renom i Garcia, nascut el 3 d'octubre del 1913, va ser des del 1932 cantaire de l'Orfeó Català i a partir del 1949 es va convertir en solista tenor de l'Orfeó. D'aquella època destaquen interpretacions seves com a solista als concerts del Palau, amb oratoris i obres rellevants, com la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach i El giravolt de maig, dirigit per Eduard Toldrà, amb motiu del xinquantenari de l’Orfeó el 1958, entre d'altres. També destaquen les interpretacions d'El retablo de maese Pedro, de Manuel de Falla, que també va cantar i enregistrar a París, i del Rèquiem de W.A. Mozart. A partir del 1934 va entrar a formar part del Quartet Vocal Orpheus, una formació que, entre altres activitats, col·laborava en la banda sonora de diferents films d'animació. Renom també va participar en diverses formacions musicals del país, com els orfeons Gracienc, Lleidatà, Laudate de Puig-reig, Atlàntida de Sants, o la Capella Clàssica Polifònica i la Coral Sant Jordi, entre d'altres.

stats