Buscant la connexió física i espiritual amb mecenes i patrocinadors

El programa Impulsa Cultura fa dialogar les fundacions amb els creadors culturals

Els caps de patrocini i mecenatge que han participat a la sessió d'Impulsa Cultura
2 min

Barcelona"Apropeu-vos, poseu-vos a la primera fila i mireu-vos als ulls, que no hi ha gaires oportunitats de parlar de tu a tu amb els caps de patrocini i responsables de mecenatge", assegura Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya, en la primera sessió d'Impulsa Cultura. Aquest programa proporciona benzina als projectes culturals: eines per aconseguir ser més sostenibles i, alhora, capacitar-los en la cerca de finançament privat. Aquest dimarts, els mecenes i patrocinadors s'han assegut a la tarima i els qui feien les preguntes des de l'auditori eren els qui representaven alguns dels 39 projectes culturals que busquen aconseguir finançament privat.

"Com ens posem en contacte amb vosaltres?", pregunta algú des del pati de butaques. El més directe a l'hora de respondre és Xavier Servat, de la Fundació Fluidra: "Et dono el meu telèfon i m'envies un whatsapp amb una explicació que jo pugui transmetre al patronat". Emili Serra, d'HP, o Griselda Zaragoza, de Damm, proposen explicar el projecte a través de LinkedIn o Instagram. "Abans era per telèfon i a vegades la recepcionista podia no saber a qui adreçar-te, ara amb LinkedIn la connexió és directa", assegura Serra. Belén Latorre, de FACC/BBVA suggereix un clàssic de tota la vida: fer agenda, crear una xarxa de relacions. "Aquestes relacions s'han de cuidar i s'ha de fer feina de formigueta" diu. Hi ha força unanimitat a l'hora de dir com ha de ser el missatge que s'envia, no s'hi val fer un enviament massiu: "S'ha de personalitzar, és important que qui ens envia la proposta s'hagi pres el seu temps per saber qui som", diu Anna Garcia, de Sorigué. Emili Serra, d'HP, explica que és important precisar què es vol de l'empresa.

I què volen a canvi?

A canvi d'ajudar a fer realitat un projecte cultural hi haurà qui buscarà visibilitat o aprendre. Garcia, de Sorigué, diu que ells no busquen ser visibles: "Hi ha molts altres canals i ja no cal pagar per això. Nosaltres volem aprendre i sumar". Latorre sí que busca ser visible, però valora també que hi hagi una connexió: "És important connectar i que ens tinguin en compte, que puguem participar del projecte". Estefania Rico, de la Fundació de Música Ferrer-Salat, afirma que les seves intencions són filantròpiques: "No busquem cap retorn ni volem el nostre logo, en tot cas relacions a llarg termini". Servat insisteix en el fet que molts dels projectes que s'han presentat al projecte d'Impulsa Cultura s'assemblen: "Us heu d'esforçar a associar-vos", diu. Esteve demana que mecenes i patrocinadors donin algun consell (en poques paraules) als qui necessiten benzina. Afloren paraules com connexió, capacitat d'escoltar, tenir-los en compte i unir esforços.

stats