LLIBRES
Cultura01/06/2011

Joyce també s'ha fet un Twitter

S'apropa el Bloomsday i, per celebrar-ho, una crida convoca tots els amants del tuit a penjar les 1000 pàgines de l''Ulisses' en missatges de 140 caràcters

Redacció
i Redacció

BarcelonaLeopold Bloom, el protagonista de l'Ulisses, va fer el seu famós periple per Dublín el 16 de juny de 1904. Cada any s'aprofita aquesta data per retre homenatge a una de les grans obres de la literatura contemporània i, de passada, al seu autor, James Joyce. Queden 15 dies per al Bloomsday, i sembla que més de 107 anys després l'Ulisses segueix sent d'una rigorosa actualitat. Els més de 175 milions d'usuaris de Twitter de tot el món han estat cridats a picar la novel·la de Joyce. Això sí, caldrà fragmentar les 1000 pàgines del llibre en bocins de 140 caràcters. Un tuit no dóna per a més.

24 hores per transcriure 18 capítols, que sumen un total d'aproximadament 265.000 paraules. Sembla una bogeria, però ja n'hi ha molts que s'han apuntat a la gresca. Si algú encara dubtava del poder de les xarxes socials, ara no podrà negar que són efectives. El Bloomsday deixarà de ser una festa exclusiva de Dublín –i d'algun pobre snob que devia celebrar-ho d'amagat de tothom–. Gràcies a Twitter, Joyce és a l'abast de tothom!