CINEMA
Cultura25/03/2011

Bigas Luna aposta per la distribució legal de continguts audiovisuals a la xarxa per lluitar contra la pirateria

El director català i Enrique González-Macho, els dos candidats a la presidència de l'Acadèmia del Cine espanyol, coincideixen en què cal millorar la relació entre el cinema espanyol i els espectadors

Redacció
i Redacció

BarcelonaDesprés de presentar les seves candidatures a Madrid, els dos candidats a presidir l'Acadèmia del Cine espanyol, Bigas Luna i Enrique González-Macho han estat avui a Barcelona per explicar als acadèmics catalans quines són les seves propostes per substituir Álex de la Iglesa. Els dos candidats coincideixen en voler treballar per millorar la relació del cinema espanyol amb el públic, i per això, González-Macho aposta per potenciar la presència d'aquest film a la televisió. Per la seva banda, Bigas Luna ha defensat la creació de plataformes legals de distribució de continguts audiovisuals a internet, com a lluita contra la pirateria, el conflicte que va portar a la dimissió de l'actual president. Conscient que internet ha agafat una rellevància inevitable a l'hora de distribuir continguts audiovisuals, Bigas Luna considera que l'única solució per lluitar contra la pirateria i la distribució il·legal de pel·lícules a la xarxa és que els distribuïdors apostin per crear la seva pròpia plataforma legal que permeti visionar o descarregar els continguts als internautes de forma legal.

Bigas Luna, que compta amb el suport de Leonor Watling i Yoyusaf Bokhari, considera que els espectadors de l'Estat espanyol tenen una opinió 'injusta' del cinema fet a l'Estat a causa de la competència d'altres cinematografies. Per això, si aconsegueix guanyar les eleccions, Luna intentarà millorar les relacions amb aquest públic i aconseguir que els ciutadans coneguin quin és el funcionament i les tasques de l'Acadèmia, un aspecte que intentarà treballar a través de la xarxa.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, el director ha defensat les sales com un espai 'meravellós' i que s'està convertint com les 'galeries d'art' on es poden veure amb el so original i la fotografia correcta, i sobretot, la mida. Bigas Luna considera que les sales seran una 'eina professional i promocional' perquè genera una explotació comercial, però té clar que el plantejament ha de canviar per aconseguir que tinguin la projecció que es mereixen. Una de les preocupacions de Bigas Luna però, és l'alfabetització audiovisual a les escoles. Creu que al segle XXI els analfabets seran els que no sàpiguen interpretar i utilitzar el llenguatge audiovisual, i per això vol potenciar programes a les escoles que en poc temps divulguin els 33 elements del cinema als estudiants més joves. Luna considera que no ha de ser una tasca de l'Acadèmia, el fet d'organitzar-ho, però sí el fet de promoure-ho. Pel que fa als Goya, Bigas Luna és partidari de mantenir el format actual però donant més importància als premis tècnics que sovint queden amagats sota els grans actors i actrius.

González-Macho defensa les subvencions i aposta pel compromís de les televisions

Cargando
No hay anuncios

El segon candidat, el productor i distribuïdor González-Macho, es complementa amb la directora catalana Judith Colell i l'actriu Marta Etura. González-Macho s'ha mostrat disposat a lluitar també perquè la ciutadania entengui millor la tasca de l'Acadèmia, i de la mateixa manera que Bigas Luna, potenciar la presència del cinema espanyol a les sales. González-Macho reconeix la digitalització de les sales com un dels reptes però ha assegurat que vetllarà per evitar que produccions estrangeres passin per davant.

En aquest sentit ha destacat el paper de les televisions, i tot i reconèixer la gran tasca de Televisió Espanyola, ha demanat fins i tot més esforç. Malgrat tot, considera que la gran assignatura pendent es troba a les televisions privades i ha recordat que són concessions públiques que gaudeixen d'un gran privilegi, i que per tant, han de vetllar també pel cinema espanyol.

Cargando
No hay anuncios

Judit Colell ha volgut deixar clar també que les subvencions són imprescindibles per crear aquests productes i que ha de quedar clar "que un país sense cinema no pot existir". Colell ha defensat també la paritat al món del cinema, que actualment només alberga un 15% de directores, i ha assegurat que vetllaran perquè la relació amb els espectadors sigui més bona començant pel públic més jove. La directora catalana i González-Macho també han explicat que tenen la intenció de millorar les relacions amb les acadèmies europees i la resta d'acadèmies de l'Estat, com la catalana.