Benetton, especialista en campanyes controvertides
Oliverio Toscani va introduir les campanyes de comunicació provocatives i suggeridores a la marca italiana, que recupera notorietat amb el petó de Benet XVI i l'imam Ahmed Mohamed el-Tayeb
La nova campanya Benetton, protagonitzada pel papa Benet XVI i l'imam de la mesquita Al-Azhar del Caire fent-se un petó a la boca i batejada com Unhate, ha recordat la trajectòria de la marca fent campanyes provocatives i suggeridores.
Les paraules d'Alessandro Benetton, que va al·legar que eren "imatges simbòliques amb un toc d'esperança irònica i de provocació constructiva per promoure una reflexió sobre la manera de fer política, la fe i les idees", recuperen l'esperit de qui durant molts anys va dissenyar les campanyes de la marca, Oliverio Toscani. Entre el 1982 i el 2000 i a través d'espots amb una fotografia efectista, va situar en primera plana temes com la sida, el racisme, la religió i la guerra.
El director creatiu i amic d'Andy Warhol també s'ha mostrat polèmic amb temes com l'anorèxia; per a ell va posar l'actriu francesa Isabelle Caro, desapareguda el 2010 arran del trastorn alimentari. Un dels seus darrers treballs ha estat el calendari pel 2011, en què els protagonistes són els pubis femenins.