El Ballet de Catalunya salta a la creació pròpia
La nova companyia estrena a Terrassa ‘Triple Bill’, amb dues peces de coreògrafs internacionals
BarcelonaEl Ballet de Catalunya va començar a caminar a l’octubre i ara vol fer un salt endavant. Per això la companyia, que té el Centre Cultural de Terrassa (CCT) com a seu estable, s’ha posat a les mans dels coreògrafs Remi Wortmeyer, del Het Nationale Ballet, i Katarzyna Kozielska, de l’Stuttgart Ballet, perquè, a través dels seus ballarins, construeixin dues noves peces. Els resultats s’aixopluguen sota l’espectacle Triple Bill, que també inclou dues coreografies a càrrec de Lorenzo Misuri i Leo Sorribes i que s’estrena demà al CCT. Aquest serà el tercer muntatge de la companyia, que al novembre es va presentar amb una Opening Gala i al desembre va estrenar El trencanous. La formació va néixer de la mà dels responsables del curs d’estiu IBStage de dansa, entre els quals hi ha Sorribes, que s’encarrega de la direcció. Finançat amb mecenatge privat, el Ballet de Catalunya consta de 22 ballarins professionals d’arreu del món.
“Les quatre peces de Triple Bill no tenen res a veure, però és que precisament buscàvem això”, explica Sorribes. La fusió dels quatre creadors en un mateix escenari respon a la voluntat de visibilitzar “una nova generació de coreògrafs” que, segons Sorribes, “parteixen d’una base clàssica i neoclàssica per elaborar peces de dansa contemporània sense avorrir el públic”. La peça de Wortmeyer s’inspira en les obres de l’artista holandès Piet Mondrian, mitjançant les quals crea una coreografia centrada en les simetries i les repeticions. “Hi ha una parella i una lluita per l’amor, però no vull explicar gaire res perquè crec que el públic s’ha de construir la seva pròpia història a través de la coreografia”, assenyala Wortmeyer, que defineix la peça, amb 12 ballarins, com “un viatge en què cada espectador hi entra i després en surt”. Kozielska, en canvi, s’ha inspirat en el jazz i el blues per donar forma a una obra que reflecteix “la bellesa de les converses de bar i les trobades al carrer” que ha observat a Catalunya. “Quan vaig arribar aquí per primera vegada em vaig enamorar d’aquesta atmosfera i tinc la sensació que la música de jazz hi encaixa molt bé”, subratlla la coreògrafa, que ha treballat amb 14 intèrprets.
A banda d’aquestes dues obres, Triple Bill també consta d’una peça creada pel ballarí de la companyia Lorenzo Misuri. Sorribes explica que aquesta coreografia recorre “els diferents estats de la vida d’una dona” i sorgeix “d’un creador jove a qui volem donar una oportunitat perquè Triple Bill sigui també una plataforma de llançament”. Pel que fa a la peça que signa ell mateix, es tracta d’una obra de música electrònica on hi participa tota la companyia. Amb aquest espectacle, el Ballet de Catalunya vol donar-se a conèixer i intentar portar-lo a altres teatres. “Cada any farem un Triple Bill amb coreògrafs convidats. És una bona fórmula per potenciar la creació artística a través de la companyia i visibilitzar-la”, apunta Sorribes, que espera que el 2019 el projecte pugui comptar amb artistes catalans.