Les memòries de Woody Allen no troben editor
Les grans editorials eviten esquitxar-se de la seva mala reputació per presumptes abusos sexuals
Nova YorkLa indústria editorial ha sigut la següent que ha girat la cara a Woody Allen. Segons fonts del rotatiu 'The New York Times', el cineasta fa un any que intenta vendre sense èxit les seves memòries a quatre editorials importants que haurien rebutjat l'oferta "a causa de la publicitat negativa" que podria suposar treballar amb el director arran de la polèmica per les acusacions d'abús sexual a la seva filla adoptiva, Dylan Farrow.
Algunes editorials fins i tot es van negar a llegir el manuscrit complet de les memòries pel repte "tòxic" que representa col·laborar amb Allen en la situació actual. Tot i que el cineasta segueix sent una figura cultural important, els riscos comercials de publicar les seves memòries són massa descoratjadors, expliquen fonts anònimes de les editorials. L'única font pròxima a Allen que ha contestat a les preguntes del diari nord-americà ha sigut l'agent d'Allen, John Burnham, d'ICM Partners, que ha recordat que "el mantra dels col·laboradors d'Allen és que no es pot parlar sobre els seus temes".
El silenci editorial suposa una nova patacada per a la carrera i llegat d'Allen, que està immers en una baralla judicial amb Amazon per cancel·lar l'acord de produir-li quatre pel·lícules i llançar l'última que ja ha fet, 'A rainy day in New York', a qui el director reclama 60 milions d'euros. Tanmateix, el cineasta està preparant un nou treball produït per Mediapro que es rodarà a l'estiu a Sant Sebastià.