El Liceu busca nous públics canviant la seva política d'abonaments i localitats

El teatre revisa i amplia la seva oferta: butaca lliure, tarifa plana, retarificació de les zones, descomptes, etc

El Gran Teatre del Liceu
Efe
09/03/2015
3 min

BarcelonaQuinze anys després de la reobertura, els nous gestors del Gran Teatre del Liceu aposten per aconseguir nous públics i recuperar antics abonats amb la implantació de noves modalitats d'abonaments i localitats, després de canviar la zonificació del teatre i les tarifes en la temporada 2015-2016.

El director general del teatre, Roger Guasch, acompanyat pel director del departament de màrqueting, Agustí Filomeno, ha presentat avui el nou sistema, que "suposa un canvi en profunditat", després de tres lustres, fent prevaler la política d'abonaments i de nous abonats com a elements clau del futur. Després d'estudiar una vintena d'importants teatres operístics de tot el món, el Liceu ha realitzat una anàlisi individualitzada de cada butaca (n'hi ha més de 2.000) tenint en compte aspectes com la visibilitat, cosa que ha suposat que es passi de vuit zones a nou i es "faci una retarifació completa del teatre".

Filomeno considera que totes aquestes noves mesures poden contribuir a superar "tres barreres" que té actualment el Liceu: el mateix edifici, "que imposa respecte"; el gènere de l'òpera, "que imposa", i els preus, que fins ara podien dificultar l'accés

Abonaments

El canvi afecta especialment la platea, que passa d'una única zona a tres amb preus diferents en funció de la proximitat o visibilitat respecte a l'escenari. Filomeno ha remarcat que es tracta de buscar l'"equitat" a l'hora de fixar preus, especialment en els casos referents a les butaques laterals, les llotges i els proscenis.

Una altra de les novetats és que incrementen el nombre d'espectacles inclosos en abonament, davant les reiterades demandes dels espectadors.

A més, es crea un nova modalitat, l'Abonament flexible, a partir de cinc funcions i que permetrà a la persona que l'adquireixi (s'espera que siguin aficionats que s'inicien en el món de l'òpera) escollir lliurement els espectacles a principi de temporada, amb un descompte de fins al 12% sobre el preu de les entrades.

D'altra banda, es mantenen les tres categories tradicionals d'abonaments fixos: Abonaments de temporada (11 funcions), amb un 4% de descompte sobre el preu unitari de les entrades; Reduïts (5 funcions amb un descompte del 2%) i Populars (4 funcions amb un descompte del 15%).

També en la nova temporada es vol premiar la fidelitat dels abonats, amb la qual cosa, segons l'antiguitat, gaudiran de descomptes d'entre el 8 i el 20%.

Actualment, el nombre d'abonaments del teatre és de 16.291, amb un increment de 689 l'últim any i el d'abonats és d'11.695 (molts tenen dos abonaments a nom seu), amb un increment en el mateix període de 155.

Butaca lliure

A partir del dia 1 de setembre, a més, entra en servei l'anomenada Butaca lliure, seguint l'exemple del Barça, fet que suposa que els abonats de butaca fixa poden alliberar el seient, recuperant la meitat de l'import que han pagat per això i possibilitant que altres persones gaudeixin de la funció.

Tarifa plana

Una altra iniciativa a remarcar és l'entrada en servei de la Tarifa plana, que permetrà comprar un paquet d'entre 5 i 10 funcions a un preu únic de 495 euros i 890, respectivament, i assistir a qualsevol funció de l'any a la zona que estigui disponible.

A la vegada, hi haurà descomptes a estudiants (fins a 29 anys tindran una tarifa única de 30 euros per localitat); famílies (una tarifa única de 25 euros per persona i localitat); discapacitats; joves menors de 30 anys i més grans de 65 anys.

Encara que no ha entrat en el detall de cadascun de les noves tarifes que s'aplicaran, Agustí Filomento sí que ha detallat que a partir d'ara baixen els preus dels abonaments, de les entrades dels abonats, de les d'estudiants, joves i famílies, així com els anomenats "paquets". Es manté el preu del 'Seient secret' i el 'Liceu Box' i s'incrementa el preu de l'entrada individual.

stats