La paràlisi inversora impedeix complir amb les infraestructures
La conselleria de Territori i Sostenibilitat s'ocupa d'una àrea que en la majoria de les seves actuacions requereix fortes inversions i, tot sovint, el concurs de l'administració general de l'Estat. En altres àmbits els consellers tenen més marge per prendre decisions polítiques que, gairebé sense cost, reorientin les polítiques en la direcció apuntada pel programa electoral. No és el cas del departament que comanda Lluís Recoder, que davant la situació de paràlisi inversora gairebé total es troba sense capacitat de donar resposta a una part important dels compromisos programàtics en matèria d'infrastructures.
Algunes de les promeses electorals de CiU de difícil realització en el context actual són, per exemple, quadruplicar les vies al voltant de Barcelona i impulsar el transvasament del Roine, que el Govern ja ha descartat si més no a curt termini. L'estancament del nou pacte d'infrastructures és l'exemple més clar d'aquesta situació.
Per contra, hi ha altres elements del programa que sí que s'han posat en marxa: l'anomenada llei òmnibus -actualment en tràmit parlamentari-, per exemple, preveu suprimir la possibilitat d'expropiar pisos buits que havia introduït el govern anterior.
Feina amb Alguaire
D'altra banda, tal com prometia CiU, Recoder ha impulsat la taula estratègica de l'aeroport d'Alguaire per impulsar un pla de negoci que doti de trànsit la infrastructura i ha començat a treballar en l'impuls de dues línies de Rodalies a l'àrea de Tarragona que el Govern espera posar en marxa a finals del 2012 o 2013.
Finalment, en l'àmbit de l'energia i la sostenibilitat, compromisos com l'impuls a les renovables o la política fiscal verda resten pendents del nou Pla de l'Energia i Canvi Climàtic 2012-2020, que el Govern preveu finalitzar aquest mes.