Una jornada a Girona explica les claus per innovar amb l'experiència d'empresaris que s'han reinventat

Representats d'empreses com Lékué, Samsung o Correos subratllen la importància de conèixer què vol el consumidor per poder adaptar-se als canvis

Acn
i Acn

Girona'Reinventa't: innova per competir' és el títol de la V Jornada d'Empresa i Coneixement que s'ha celebrat aquest dilluns a l'Auditori-Palau de Congressos de Girona amb l'objectiu d'explicar fórmules d'innovació a partir de l'experiència d'empresaris que han sabut reinventar-se amb èxit. Entre els ponents, hi havia representants de firmes com Lékué, Samsung o Correos i també s'ha comptat amb la presència d'experts internacionals com Bernardo Hernández, CEO de Flikr i vicepresident de Producte de Yahoo, que ha generat molt d'interès. En aquesta cinquena edició, s'ha fregat el miler d'assistents, entre empresaris, directius i estudiants, assolint una xifra rècord segons els organitzadors.

Aprendre de l'experiència d'empreses que han sabut reinventar-se amb èxit i donar a conèixer algunes de les claus d'aquest procés de canvi. Aquest és el propòsit de la jornada organitzada per l'Associació Espanyola de Directius (AED) i Tribuna de Girona. Albert Bosch, emprenedor i aventurer, ha estat l'encarregat de presentar la jornada i de fer de moderador durant les taules rodones. Entre les idees que s'han pogut escoltar durant les ponències, s'ha destacat sobretot la velocitat dels processos de canvi però també dels avenços tecnològics, obligant als empresaris i emprenedors a estar molt a l'aguait de tot el que va succeint per petita que sigui l'empresa.

Cargando
No hay anuncios

Una de les claus per poder afrontar aquesta realitat canviant és observar en tot moment què vol el consumidor i quines són les seves necessitats. Ho ha plantejat el CEO de la firma Lékué dedicada a la venta de productes de cuina. Basant-se en el cas d'aquesta firma, Xavier Costa ha explicat que com a "microempresa" fa deu anys es va apostar per reorganitzar el negoci, centrat en aquells moments a fabricar per altres marques, per passar a reinventar la marca. Així, es va treballar en el disseny i sobretot en uns mètodes propis d'observació per conèixer què es feia a fora i què demanava l'usuari, com ara que volia menjar sa tot i no tenir temps els vespres per cuinar. "Observant el que fan les persones, és molt més fàcil dissenyar estratègies i productes que llavors podem vendre", ha afirmat Costa.

Qui també ha coincidit en la importància d'adaptar-se a les necessitats del client ha estat el director general de l'àrea comercial de Correos, David Muntañola. Aquesta empresa pública, amb 300 anys d'història que també ha hagut de reinventar-se. Muntañola ha destacat que la diferència actual dels anteriors processos de canvis es la "rapidesa" amb el que succeeix tot. Això ha obligat a l'empresa a treballar en tres línies: innovació interna, recerca de fórmules externes i col·laboració amb altres companyies de valor.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, el director de Comunicació de Samsung Electronics Iberia, Francisco Hortigüela, ha recordat que aquesta firma mundial va començar l'any 1938 a Corea del Sud amb el negoci de la venta de peix. La seva activitat va anar canviant des del sucre, passant pel tèxtil, la petroquímica i altres sectors fins arribar l'any 1969 amb l'electrònica. Durant la seva exposició, ha enumerat el que considera els principals ingredients per assolir l'èxit en aquesta reinvenció constant: l'ambició, l'esforç, el talent i la modèstia.

El fundador d'Infonomia -una empresa de serveis d'informació amb una xarxa de més de 25.000 professionals de tot el món-, Alfons Cornella, ha parlat també de la necessitat de trencar amb el sistema jeràrquic actual per poder innovar. Segons ha assenyalat, cal un "nou sistema operatiu" basat amb el que ha anomenat "aliances de voluntaris" de l'empresa que són els que estan disposats a transgredir i assumir riscos. Si no s'aconsegueix aquesta "disrupció", no es podrà avançar.

Cargando
No hay anuncios

El president de l'Associació Espanyola de Directius (AED), Pau Herrera, ha destacat que any rere any la jornada genera més interès. Per altra banda, ha subratllat la importància que els empresaris entenguin de que cal un "canvi de mentalitat" per poder ser més àgils i capaços d'adaptar-se a la realitat canviant tot observant el que passa al seu voltant i a fora.