ECONOMIA I EMPRESA

Créixer innovant els canelons artesans

Jordi Carreras
i Jordi Carreras

GironaD’una conversa entre mare i fill pels volts de Nadal del 2011 va sorgir Cannelonia. “El meu fill estudiava fora i parlant per telèfon em va preguntar què feia en aquell moment. Feia canelons i em va dir que com que em sortien bons, n’hauria de fer per vendre”, explica Imma Cunill. Des del maig del 2012, aquesta empresa familiar dedicada als canelons artesans de pasta fresca és una realitat en expansió.

“Del caneló se n’ha abusat i se l’ha desprestigiat”, diu Cunill. Tenen l’obrador on hi havia el restaurant familiar i venen en un local a la plaça Catalunya de Girona. Gràcies al boca-orella, a finals d’any tindran cinc punts de venda: n’afegiran dos a Barcelona, un a Puigcerdà i un a Vilanova i la Geltrú. I la llista de peticions de punts de venda augmenta cada setmana. “Volem créixer però no sobredimensionar-nos, per no perdre la condició d’empresa artesana que aposta per la qualitat”, diu el fill, Gerard Formentí. Ara tenen cinc treballadors, sense comptar les botigues, i facturen 350.000 euros anuals. “L’objectiu seria arribar als 15 treballadors i un milió d’euros de facturació”, diu Formentí. Entre un 25% i un 30% de la facturació de l’any la fan per la campanya de Nadal.