L’aeroport de Girona es proposa convertir-se en la quarta pista del Prat

L’Ajuntament de Girona assegura que amb un baixador que connectés l'AVE amb l'aeroport, el trànsit podria créixer en cinc milions de persones

A la dreta, l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, durant la seva conferència al Cercle d'Infraestructures organitzat per la Cambra de Comerç de Girona
Maria Garcia
23/06/2017
2 min

GironaNou moviment de l'Ajuntament de Girona per impulsar l'aeroport de Vilobí d'Onyar. Segons un estudi que va encarregar a la Universitat de Cranfield (Regne Unit), el Prat quedarà col·lapsat en pocs anys i només pot ampliar les seves instal·lacions per mar, cosa que, segons el document, tindria uns altíssims costos econòmics i ambientals. Per això, l'alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha proposat que les instal·lacions de Vilobí d'Onyar siguin un complement del Prat i es converteixin en la quarta pista de l'aeroport.

Un projecte que només es podrà fer realitat si es construeix un baixador a l'aeroport que connecti amb l'AVE, perquè es reduiria la distància entre Girona i Barcelona a menys d'una hora. I és que, segons els càlculs de l'estudi, la connexió amb l'alta velocitat doblaria l'àrea d'influència de la terminal gironina i faria que 5 milions de persones aterressin a Vilobí d'Onyar en comptes del Prat.

L'aeroport de Girona encara té camp per córrer perquè "només s'utilitza el 20% de la seva capacitat i pot absorbir nous passatgers" ha assegurat l'alcaldessa, que també ha deixat clar que sense baixador de l'AVE no seria possible unir les dues terminals "perquè els experts recomanen que la distància màxima sigui de 60 minuts; si és més, els viatgers no es plantegen agafar un avió des d'un aeroport secundari".

Alhora, el document també reflecteix que cal reduir les taxes de l'aeroport gironí perquè siguin molt més baixes que les del Prat, i insta a promocionar l'aeroport gironí a Barcelona per "obrir el marc mental". "Aquest no és un tema de Girona, sinó que és un projecte de país i s'ha de traslladar a la Generalitat" ha destacat Madrenas, durant la conferència al Cicle d'Infraestructures organitzat per la Cambra de Comerç de Girona.

Un dels assistents ha sigut el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que ha recordat que tenen el vistiplau de Madrid per construir el baixador de l'AVE i que esperen tenir fet el projecte abans d'acabar l'any. "La complementarietat de l'aeroport de Girona amb el de Barcelona coincideix amb els plans de la Generalitat", ha assegurat Font.

Dos baixadors més a la capital gironina

Durant la conferència, l'alcaldessa de Girona també ha apostat per construir dos baixadors del tren convencional a l'Avellaneda i a Pont Major -un projecte que formava part del pla director de mobilitat del 2010 i que la crisi va deixar en un calaix-. "Estem parlant d'una obra sostenible, no faraònica, que afavorirà la mobilitat i permetrà relligar el nord i el sud de la ciutat", ha apuntat Madrenas.

El secretari d'Infraestructures, Ricard Font, creu que el projecte "té tot el sentit i respon al criteri d'aprofitar les infraestructures existents i impulsar-les". I s'ha compromès a encarregar l'estudi de viabilitat al setembre. "Al final hem descobert que si aprofitem bé allò que tenim, aconseguirem un gran retorn econòmic amb uns costos petits", ha conclòs.

Per últim, Madrenas també ha anunciat que demanaran que l'estació de mercaderies, "que no es fa servir per a res", sigui "retornada" a la ciutat perquè segueixi creixent.

stats