YouTube contra Loewe: 5 paròdies sense pietat
En les parodies de l'espot de la marca madrilenya, els protagonistes apareixen ofegant un 'smartphone', amb una bossa dels Simpson o dient que "anar al Mercadona és 'superguai'"
BarcelonaL'espot de Loewe continua donant molt de si al cap d'una setmana de la seva publicació. De seguida es va convertir en 'trending topic' a Twitter, on els usuaris se'n queixaven. En la situació de crisi i atur elevat que viu Espanya, molts el titllaven, llavors, de frívol. Ara són els usuaris de YouTube els que han esmolat l'enginy per parodiar l'espot. N'han sorgit moltes versions, i, com ja li va passar a Twitter, cap en parla de manera favorable:
1. Al vídeo penjat al canal Desahogada es doblen les veus dels protagonistes i els intenten treure tot el glamur. Amb la veu perjudicada, els joves de l'anunci asseguren que "anar al Mercadona és 'superguai'", o que "el secret per fer un petó és no rentar-se les dents". Aquesta paròdia és la més popular de totes i la primera que va sortir. Ja porta més de 650.000 visites.
2.El Leñador és el protagonista d'una altra versió paròdica de l'anunci de la firma Loewe. En les imatges, agafa una bossa dels Simpsons i es burla de l'actitud dels protagonistes de l'espot original. La mou de manera exagerada o mulla un 'smartphone' en una font pública mentre repeteix que en té més.
3.Una altra versió, que com la majoria fa servir les imatges originals, és la que canvia la narració primera de l'anunci per una espècie de rap que enumera les virtuts de l'IES andalús Antonio de Mendoza. Mentre els nois i les noies de l'anunci fan postures i desfilades en les imatges originals, la lletra explica que "a l'Antonio de Mendoza t'ho passaràs molt bé, els professors són molt bons i els alumnes, també". Aquest IES de Jaén es va fer famós temps enrere per un clip promocional viral que volia convèncer possibles futurs alumnes. El vídeo penjat per Desahogada, també s'inspira en la cançó de l'institut Antonio de Mendoza per mofar-se de la campanya de Loewe, però les veus i frases modificats dels joves li resten protagonisme.
4.Filosofia frívola també s'agafa a l'anunci de Loewe per crear un vídeo que exagera l'estil superficial dels protagonistes de l'anunci autèntic per dir coses com que "el millor de ser jove és estar a l'atur", que el seu somni és "que vinguin els bolxevics i que posin la cúpula de la CEOE en un camp de reeducació" o "que detinguin ja a Kony".
5.PutilatexOficial també ha versionat aquest espot amb la seva cançó més il·lustre de fons. Al clip, anomenat 'Modernas de mierda - Loewe', el grup afegeix el seu tema 'Mira una moderna', de l'àlbum de 2008, 'Domund', sobre les imatges originals del vídeo. Amb la mescla d'imatge i so, fa quedar en evidència aquestes joves icones de la modernitat cara, ja que l'analogia que s'estableix entre les imatges i la lletra de la cançó no perdona.