Neix una eina per redactar notícies utilitzant les xarxes socials
Storify permet elaborar documents amb insercions de continguts publicats a les xarxes socials. Mitjans nord-americans com 'The Washington Post' o la cadena pública NPR han utilitzat la versió en proves per redactar alguna de les notícies emeses
BarcelonaStorify va llançar aquest dilluns la versió beta de la seva eina de redacció online, pensada per elaborar documents amb insercions de continguts publicats a les xarxes socials.
El projecte va sortir a la llum el setembre de 2010, de la mà dels desenvolupadors de Publitweet, amb l'objectiu de facilitar a periodistes i bloguers un sistema per explicar històries a partir de testimonis, enllaços, vídeos i imatges que circulen per Facebook, Twitter, Flickr o YouTube, entre altres xarxes socials.
Storify filtra el contingut de les xarxes socials per paraules clau i l'usuari l'arrossega i el col·loca en una plantilla. Aquestes peces de contingut retenen les seves característiques i interactivitat, així com les metadades que les acompanyen (ubicació, informació del perfil, enllaços, etc).
A banda de crear una pàgina específica amb la recopilació dels fluxos d'informació, l'eina també permet que el contingut sigui incrustat a pàgines web de tercers, permetent presentar la narració de diferents maneres, amb opcions personalitzades.
Fins ara, la plataforma només era accessible a través d'una invitació. Durant el període en proves, s'han creat 21.000 documents, que han registrat més de 13 milions de visites.
Segons informa Efe, mitjans nord-americans com The Washington Post o la cadena pública NPR han utilitzat Storify per redactar algunes de les seves notícies. La cadena àrab Al-Jazira també ha fet ús de l'eina en el seu programa The Stream, del servei en anglès de la cadena.
Storify, amb base a San Francisco, ha aconseguit cridar l'atenció dels inversors de Khosla Ventures, que han aportat 2 milions de dòlars per al desenvolupament del projecte.