Els 'millennials' no mataran el PC (i 4 prediccions tecnològiques més)

La generació d'entre 18 i 35 anys encara impulsarà el mercat dels ordinadors i la realitat virtual generarà ingressos propers als 1.000 milions d'euros, segons un informe de Deloitte

ordinador
Albert Rigol
02/03/2016
3 min

BarcelonaEls 'millennials', nascuts entre el 1980 i el 2000, seran els que més ordinadors tindran o pretendran comprar el 2016. En contemplar-los com un complement als seus 'smartphones', aquesta generació no serà la 'post-PC', com es temia, sinó que impulsarà el mercat d'ordinadors, segons l'informe anual de prediccions 'Tecnologia, mitjans de comunicació i telecomunicacions 2016" de Deloitte.

Malgrat considerar l''smartphone' com el seu dispositiu favorit, és "molt improbable" que els joves d'entre 18 i 24 anys deixin d'utilitzar els ordinadors. Segons Deloitte, més del 85% han tingut accés a un ordinador en l'últim any, xifra lleugerament inferior al 89% que ha utilitzat un 'smartphone'.

Realitat virtual

El documental Clouds no es veu en una pantalla sinó en unes ulleres Oculus Rift de realitat virtual.

L'informe preveu que el 2016 la indústria de la realitat virtual generi ingressos propers als 1.000 milions d'euros. S'espera que les vendes dels seus dispositius arribin als 2,5 milions d'unitats i que es comercialitzin 10 milions de jocs.

"És probable que a llarg termini la realitat virtual tingui múltiples aplicacions, tant en l'àmbit del petit consumidor com a nivell empresarial, però creiem que el 2016 la major part de l'activitat comercial se centrarà en els videojocs", explica l'informe. També afegeix que la majoria d'ingressos vindrà dels jugadors habituals, i no dels centenars de milions de jugadors ocasionals, i que la realitat virtual s'acabarà aplicant a camps com l'educació, la sanitat o l'àmbit militar.

Més consum de dades

Els joves utilitzaran més serveis de missatgeria instantània en detriment de les trucades tradicionals. Així ho explica l'informe de la consultoria: el 26% dels usuaris de telèfons mòbils estarà fins a una setmana sense trucar, xifra que entre els més joves passarà del 31% actual al 35%.

Aquests usuaris, denominats "entusiastes de les dades", prefereixen altres vies de comunicació al sistema tradicional de trucades de veu. Segons Deloitte, malgrat que hagi augmentat el servei de veu, probablement a causa de l'abaratiment dels costos, els usuaris utilitzen cada vegada més els serveis de dades. L'informe destaca que han sorgit moltes aplicacions que substitueixen el que normalment fem a través d'una trucada, com ara demanar menjar a domicili o sol·licitar un taxi.

Grafè i Touch Commerce

Deloitte augura que en la pròxima dècada recollirem els fruits de la investigació que portem a terme avui sobre el grafè. El material, un milió de vegades més fi que un cabell humà i més dur que el diamant, està sent investigat per part d'empreses i administracions, com la UE i el govern britànic, per conèixer quines aplicacions pot arribar a tenir. Es calcula que aquest mateix any la despesa en R+D serà de centenars de milions de dòlars.

Els primers fills del grafè davant la indústria del mòbil

A més, Deloitte també preveu que el nombre de persones que utilitzaran el Touch Commerce, la forma de pagament tàctil per fer compres a través dels seus dispositius mòbils, augmentarà un 150%, fins a arribar als 50 milions d'usuaris. El sistema permet autoritzar les operacions només amb l'empremta dactilar o prement la pantalla dues vegades.

La tecnologia de la informació, un sector no paritari

A finals del 2016 la presència de dones en els llocs de treball de les tecnologies de la informació només serà del 25%, una xifra inferior a la de l'any anterior i que podria seguir baixant, segons l'informe.

A països com Suècia i els Estats Units la xifra global de dones en aquest sector professional ha anat decaient els últims anys. Les mateixes empreses asseguren que, a l'hora de contractar nous professionals, només 1 de cada 20 candidats a la feina és una dona.

stats