Els fans d'Apple es troben a San Francisco

Durant quatre dies la ciutat acull el 'Macworld / iWorld', el congrés anual que reuneix milers de seguidors de la marca

Diferents estudis sobre marques i imatge corporativa demostren que Apple és una de les marques més conegudes del món. I, cosa encara més important, una de les més valorades. Aquest fet té la seva concreció en l'existència d'un autèntic exèrcit de seguidors, persones que fan cua durant dos dies a les portes d'una botiga quan surt un producte nou i que col·leccionen ordinadors, telèfons o reproductors de música com si fossin tresors. Milers d'aquests seguidors tenen una cita des d'aquest dijous i fins diumenge a Macworld, un congrés anual que a partir d'aquesta edició rep el nom de 'Macworld/iWorld'.

'Macworld/iWorld' no és una fira oficial de la companyia, que hi va deixar d'assistir l'any 2009 amb la intenció de tenir més control sobre la forma com les novetats es comuniquen al gran públic. Amb tot, en aquest congrés anual es presenten novetats i serveis. Però la importància de la fira no són tant els seus continguts com comprovar quina és la força de la companyia, considerada durant anys una autèntica icona. I la força de la companyia és, ara mateix, dubtosa.

Cargando
No hay anuncios

L'arribada de l'iPod va revolucionar el món dels reproductors musicals. Semblava que no es podia superar l'èxit comercial, però l'iPhone va demostrar com la innovació i el bon disseny poden convertir un producte en un fenomen. L'èxit es va repetir, una vegada més, amb l'iPad. Tres productes que han marcat un abans i un després en la història no només d'Apple sinó de la tecnologia. Èxits que, a més, han servit per alimentar les vendes dels ordinadors de la casa. De la mà de telèfons o reproductors de música, Apple ha deixat de ser el reducte d'un nombre limitat d'incondicionals per passar a ser un producte de masses.

Sense Jobs

Cargando
No hay anuncios

Paradoxalment, aquest canvi, aquesta ampliació del sector del mercat, no ha agradat a tothom. Alguns dels fans consideren que, amb l'arribada a nous públics, la companyia ha perdut glamur. D'altres creuen que senzillament s'ha tornat menys elitista. Sigui com vulgui, la massificació i la desaparició de Steve Jobs, l'ànima de la companyia i el directiu que creia que fins i tot les parts invisibles d'una màquina han de ser belles, han fet que molts incondicionals hagin arribat a la conclusió que la companyia ha tocat sostre, que no pot anar més enllà.

Però el problema no són només els fans, sinó sobretot els inversors, que comencen a creure que ja no hi ha més mercat per créixer en l'àmbit de la telefonia mòbil i les tauletes, i que coincideixen en l'anàlisi que Apple, sense Jobs, ha perdut l'esperit innovador que l'ha caracteritzat sempre. L'aprensió dels inversors té serioses conseqüències per a la companyia, que ja ha vist com les seves accions perdien valor en la borsa.