Un equip valencià guanya un apartat del concurs de disseny del tren supersònic Hyperloop

El grup de 5 estudiants obté el primer premi en les categories de disseny general i propulsió, les dues en què s'havia presentat

Albert Rigol
i Albert Rigol

BarcelonaMakers UPV, un equip de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha guanyat el primer premi en la subcategoria de disseny general del tren supersònic Hyperloop, un ambiciós projecte de l'emprenedor Elon Musk que pretén transportar persones a una velocitat de 1.200 km/h a través de levitació magnètica.

El concurs, que se celebrava a la Universitat de Texas A&M i reunia a més de mil estudiants, agrupats en més de 100 grups i representant a universitats de tot el món, comptava amb aquest premi de disseny en la categoria "Design Only', el qual ha acabat en mans dels valencians, a més del de millor subsistema de propulsió.

Cargando
No hay anuncios

Els guanyadors de la categoria més important—'Design and Build'— però, han estat els estudiants de l'Institut de Tecnologia de Massachussetts (MIT), que ara estan citats, juntament amb 22 equips més, a construir un prototip del que serà la càpsula d'aquest tren supersònic. Els diferents projectes seran posats a prova el mes de juny en una pista d'1,6 km que SpaceX està construint a Califòrnia.

La levitació superior i l'estalvi, les claus

Cargando
No hay anuncios

Makers UPV no es presentava en les categoria reina per falta de recursos. Malgrat això, els valencians marxen de Texas amb una gran satisfacció, ja que han aconseguit guanyar els dos premis a què optaven. El seu disseny consistia en la creació d'una càpsula que levités des de la part superior del tub, permetent així prescindir del rail inferior. Comptava amb un sistema de propulsió similar al de una aeronau i també amb un sistema de fre d'emergència i un control de navegació. Així ho presentaven:

El que més ha valorat el jurat de la seva proposta és que implicava un estalvi del 30% del cost inicial. "Hem dissenyat una nova configuració de levitació que maximitza l'eficiència energètica al mateix temps que millora la capacitat d'adaptar-se sense perdre qualitat", explica un d'ells, segons una nota de premsa publicada al web de la Universitat Politècnica de València.