Hotmail celebra 15 anys de correus electrònics
El servei ofert per Microsoft continua lluitant per no perdre la cursa amb Yahoo! i Gmail, els seus dos màxims competidors
BarcelonaHotmail està de celebració. La plataforma de correu electrònic de Microsoft, una de les més antigues que ofereix aquest servei, compleix avui 15 anys amb unes dades sota el braç que la situarien al capdavant de la llista de plataformes de missatgeria electrònica més utilitzades a nivell mundial. Amb més de 360 milions d'usuaris totals, el volum de correus electrònics enviats al dia sobrepassa els 300 milions. Tot això, segons indica la mateixa empresa.
El servei, llançat per dos joves emprenedors (Sabeer Bhatia i Jack Smith) el 1996 amb el nom de HoTMailL –en una clara referència al llenguatge HTML–, va ser adquirit un any després per Microsoft i actualment s'ofereix traduït a 36 idiomes.
Dades a part: Yahoo! i Gmail, màxims competidors
Actualment, és difícil trobar dades que indiquin amb total claredat quin dels serveis de missatgeria electrònica gaudeix de més bona acollida entre els usuaris. Segons els rànquings consultats, que valoren aspectes tan diversos com el nombre de visites rebudes o la freqüència d'ús dels usuaris, les estadístiques es decanten cap a una o altra plataforma. El nombre de comptes registrats tampoc sembla ser un bon criteri d'avaluació, i es posa de relleu la pràctica d'obrir perfils per a ocasions concretes –preparació d'un esdeveniment, com un aniversari– o de deixar en l'oblit els comptes personals quan se n'adquireix un de nou, cosa que fa que el nombre de comptes oberts que no registren cap tipus de moviment vagi en augment. Amb tot, l'hegemonia queda clarament repartida entre els tres gegants: Hotmail, Yahoo! i Gmail.
Gmail, el més atractiu
De fet, els experts pronostiquen que la plataforma de Google acabarà absorbint bona part del mercat si les seves competidores no es posen les piles amb temes com el disseny de la interfície i les funcions ofertes als usuaris. Malgrat que és la més jove de les tres –va néixer el 2004–, en diverses ocasions ha servit de mirall per planificar les millores que han de dur a terme les altres dues, que lluiten per no perdre la cursa d'un servei que s'haurà d'anar reinventant per continuar tenint vigència en l'actual context d'emergència de les xarxes socials i altres plataformes de comunicació. Cal no oblidar, també, que un dels principals esquers de Gmail continua sent la necessitat generada per Google de gaudir d'un registre per accedir a tots els seus serveis.