Xarxes socials

Google presenta una xarxa social per acabar amb l'hegemonia de Facebook

El projecte, que de moment es troba en fase de proves, permet organitzar els contactes per grups i compartir amb cadascun un tipus d'informació diferent

Redacció
29/06/2011
1 min

BarcelonaGoogle torna a llançar-se al món de les xarxes socials. Després de les fracassades apostes per Buzz i Wave, la companyia ha presentat ara Google+, un projecte amb el qual espera fer front a Facebook, el gran dominador del sector, que amenaça la seva hegemonia a la xarxa. Aquesta nova plataforma, que de moment es troba en període de proves i només permet accedir-hi amb invitació, ofereix com a valor afegit respecte als seus competidors la possibilitat d'organitzar els contactes per grups, de manera que sigui possible compartir amb cadascú un tipus d'informació diferent, i definir qui podrà veure cada missatge, fotografia o vídeo que s'hi pengi.

En un comunicat en el blog intitucional de la companyia, Vic Gundotra, vicepresident d'enginyeria de Google, ha explicat que Google+ inclourà l'opció de crear converses temàtiques i mantenir videoconferències amb els contactes.

El servei ja compta amb una aplicació per a dispositius mòbils que ja està al mercat per a sistemes Android i que, entre altres prestacions, permet carregar de forma automàtica les imatges preses amb el dispositiu directament al perfil de l'usuari.

Les últimes dades de ComScore indiquen que 180 milions de persones van visitar les pàgines propietat de Google al maig, inclòs el lloc web YouTube, mentre que 157 milions van accedir a Facebook. En temps de permanència a les pàgines, però, guanya Facebook, amb una mitjana de 375 minuts, enfront dels 231 minuts de Google.

Larry Page, conseller delegat de Google, s'ha encarregat de supervisar directament la nova aposta de la companyia, que pretén posar punt i final a l'hegemonia “social” de Facebook.

stats