Flip the Class analitza com transformar l'ensenyament
El Tecnocampus organitza un taller per debatre la metodologia de l'aula invertida, per una docència més interactiva i motivadora
BarcelonaLa primera sessió de la metodologia Flip the Class va tenir lloc dijous passat al TecnoCampus, amb una vintena de professors de secundària. El taller es va centrar en noves formes d'aprenentatge a les aules per transformar l'ensenyament i fer-lo més interactiu, dinàmic i motivador per a l'alumnat.
La jornada pretenia experimentar i treballar la metodologia del Flip the Class, les aules invertides, on es canvia l'ordre tradicional de fer la teoria dins la classe i els exercicis i treballs pràctics fora de l'aula, sense el professor, cap a una docència on es promou la resolució de problemes, casos a les aules i treball en equip amb el suport del professorat, mentre que la teoria es pot fer fora de l'aula gràcies a diferents eines tecnològiques.
Un segon canvi que promou aquesta metodologia de les classes invertides és un canvi d'enfocament on la centralitat ja no és el que el professor explica i ensenya (continguts), sinó el que es vol que aprenguin els alumnes (continguts, habilitats i actituds).
"El repte de canviar els rols"
Segons Carme Rovira, del TecnoCampus, "durant molts anys s'han explicat les assignatures amb poca o nul·la interpel·lació amb els estudiants". "El mètode Flip the Class dóna idees per invertir l'ordre", assegura a l'ARA.
"És un repte que fa que el plantejament de l'assignatura canviï, tant en el rol del professor com en el dels estudiants, i també en l'estructura de continguts o la manera com els hem impartit fins ara", continua Rovira.