Facebook i Tuenti guanyen usuaris mentre que la meitat que estan a Twitter no l'utilitzen
Un estudi realitzat per la companyia Cocktail Analysis revela que gairebé el 80% dels internautes tenen un perfil a Facebook, mentre Tuenti se situa com a segona opció i augmenta la seva distància amb la resta d'opcions que el segueixen, principalment amb Twitter
BarcelonaFacebook és la xarxa social preferida dels usuaris espanyols, segons l'estudi Observatori de xarxes socials realitzat per la companyia Cocktail Analysis. L'estudi, que dibuixa el panorama actual de presència dels usuaris espanyols a les xarxes socials, s'ha fet a través de 1.500 entrevistes online. L'estudi permet comparar les dades registrades durant el 2010 amb les obtingudes el 2008.
Segons les dades de l'estudi, gairebé el 80% dels internautes tenen un perfil a Facebook, mentre Tuenti se situa com a segona opció (35% de presència) i augmenta la seva distància amb la resta d'opcions que el segueixen, principalment amb Twitter, que l'utilitzen el 14% dels internautes.
El principal problema que presenta Twitter, segons l'estudi, és que la meitat dels usuaris que hi tenen un compte a l'estat espanyol no l'utilitzen i un de cada 10 que abandona la xarxa ho fa perquè no entén el seu funcionament.
Per altra banda, Myspace, la xarxa social basada en l'intercanvi de música, ha experimentat una pèrdua notable d'usuaris des del 2008, passant del 19% al 10% actual.
L'estudi també analitza l'índex de penetració de les xarxes socials per sexe. El 81% de les internautes espanyoles tenen un compte a Facebook, un percentatge superior al d'homes (75%). En el cas de Messenger, les dones també compten amb una presència superior a la dels homes, amb un 71% davant del 68% d'homes. YouTube, en canvi, és un territori dominat majoritàriament pel gènere masculí. Mentre el 49% dels homes tenen un compte a YouTube, només el 37% de dones hi estan presents. Twitter és una altra xarxa amb més presència d'homes (17%) que de dones (11%). Pel que fa a Flickr, el percentatge és el mateix en ambdós sexes i se situa en el 7%.
L'estudi també analitza altres aspectes de l'ús de les xarxes socials com ara el comportament que hi tenen els usuaris, la freqüència d'ús, els motius que tenen per utilitzar les xarxes socials i l'ús que en fan en dispositius mòbils.