xarxes

La xarxa ens torna a enganyar. O és la publicitat?

El vídeo d'una noia que s'havia tatuat 152 amics del Facebook al braç s'ha convertit en viral aquesta setmana. El diari holandès 'Telegraaf' revela que és una calcomania i que es tracta d'una estratègia publicitària

Francina Bosch
i Francina Bosch

BarcelonaEls internautes que es van quedar astorats en veure el braç de la noia que s'havia tatuat 152 fotografies d'amics del Facebook ja no cal que pateixin més: és una calcomania i es tracta d'una estratègia publicitària.

Ho ha revelat el diari holandès Telegraaf en un article publicat a la seva edició digital. La suposada tatuadora ha sigut la que ha destapat el pla publicitari. La noia ha explicat que la història ha servit per patrocinar una empresa local holandesa que es dedica a gravar fotografies de perfil d'usuaris de Facebook en diversos articles de regals, com ara tasses, samarretes o xapes.

Cargando
No hay anuncios

La noia va penjar un vídeo del procés de creació del tatuatge a YouTube i, en menys d'una setmana, ja registrava més de dos milions de visualitzacions. La viralitat d'internet i la complicitat de la tatuadora van aconseguir que l'estratègia publicitària passés per real i hagi sigut notícia en desenes de mitjans de comunicació.

Una vegada més, el dilema sobre què ens podem creure i què no de tot el que corre per internet queda servit. Potser arribarà un moment que, desencantats amb l'estratègia cada cop més recurrent del fake, ja no ens impressionarà ni ens creurem res.