Facebook i Google podrien desaparèixer en 5 o 8 anys
L'expert Eric Jackson publica un article a 'Forbes' en què assegura que les dues empreses no podran passar a la tercera etapa d'internet
BarcelonaEric Jackson, expert en gestió estratègica, ha llençat un l'avís que Google i Facebook podrien desaparèixer d'aquí a 5 o 8 anys, en un article publicat a la revista 'Forbes'. Anuncia que els dos gegants d'internet podrien passar a la història en un període no superior als 10 anys, i basa la seva teoria no en la fallida, la causa més habitual en temps de crisi, sinó en el descens de la seva popularitat, com ja va passar amb MySpace. A més, hi afegeix una altra causa: la seva incapacitat per adaptar-se a les noves formes d'intercanvi d'informació a través de la telefonia mòbil.
L'analista, que ha estudiat la velocitat a què evoluciona la indústria tecnològica, assegura que té una sòlida base científica per opinar així. Segons Jackson, a internet hi ha hagut tres generacions, a les quals pertanyen les companyies més importants del món: la web 1.0, que englobaria les empreses fundades entre 1994 i 2001, com Yahoo, Amazon, Google, eBay; la web 2.0, amb empreses creades entre 2002 i 2009, com Facebook, Linkedin i Groupon, i l'etapa actual, que és la generació del mòbil, que comprèn des de 2010 fins a avui en dia, amb empreses com Instagram i totes les relacionades amb dispositius mòbils. La seva teoria es basa en el fet que cadascuna d'aquestes generacions puja un esglaó tecnològic al qual les anteriors es veuen incapaces d'adaptar-se, i queden fora de joc en poc temps.
Per posar un exemple, l'expert parla de Google, que té el 76% del mercat, i de Facebook, amb 900 milions d'usuaris. És molt més fàcil preguntar a Siri –l'assistent personal del nou iPhone– que escriure cada paraula en un cercador, afirma Jackson.