Dona llum i el poble trobarà el seu camí
L’abril de 1921, el magnat de la premsa nord-americana Edward W. Scripps i el zoòleg William W. Ritter van fundar un servei de notícies sense ànim de lucre per cobrir el que consideraven una necessitat imperiosa: brindar notícies científiques rigoroses i atractives per al públic. Per a Scripps i Ritter, el periodisme científic tenia un noble propòsit: “Descobrir la veritat sobre tot tipus de coses d’interès humà i transmetre-la a la ciutadania amb sinceritat i en un llenguatge comprensible”.
Després de la Primera Guerra Mundial (i la letal pandèmia de grip de 1918), els desenvolupaments cientificotècnics, especialment en àrees com la química i la medicina, van fer que el públic comencés a veure la ciència des d’un punt de vista molt més proper que abans. Scripps creia que el coneixement i la comprensió de la ciència eren essencials per al funcionament d’una democràcia. Així va néixer Scripps Science Service, una agència que cada setmana distribuïa de franc notícies científiques als mitjans escrits -i més tard també a les emissores de ràdio-, i que va funcionar ininterrompudament fins al 1970. En crear una presència massiva de la ciència als mitjans durant gairebé 50 anys, havien impulsat que els diaris formessin i contractessin els seus propis periodistes científics. En efecte, els anys 70 van ser els de la consolidació del periodisme científic modern, als Estats Units i al món.
EW Scripps Company -que avui es troba entre les 10 principals empreses editores multimèdia dels EUA- manté actualment l’organització Society for Science & the Public per a la promoció de la ciència, publica la revista Science News i té una forta presència a les xarxes socials (el compte @ScienceNews té 3,8 milions de seguidors a Twitter). El lema de la corporació Scripps és “Dona llum i el poble trobarà el seu propi camí”. I el seu logo és un far.