El 9-N conquereix Twitter dues vegades en un sol dia

La xarxa social s'ha convertit en una de les principals eines de comunicació de la consulta

Enric Borràs
i Enric Borràs

BarcelonaEl 9-N ha arribat a primer 'trending topic' mundial a Twitter aquest diumenge dues vegades. Al vespre, amb #CataloniaWins, d'una manera buscada per l'ANC i amb una estratègia que comença a ser habitual. Però al matí #OmplimLesUrnes ho ha fet per la via espontània: és un dels 'hashtags' més destacats del dia de la consulta però no l'ha proposat cap organització, la primera piulada que el va dur la va fer l'usuari de Twitter @Arnau_KGarcia el 20 de gener, segons Topsy.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que aquesta primera piulada no va aconseguir gaire ressò #OmplimLesUrnes es va escampar molt durant dissabte dia 8 i s'ha disparat aquest diumenge, sobretot al matí, sumant més de 80.000 piulades en un dia cap a les onze de la nit. #CataloniaWins, en canvi, és el 'hashtag' fabricat per l'ANC per arribar a primer 'trending topic' el dia del 9-N. L'ha fet públic a les 20.14 i en menys de mitja hora ha acumulat més de 10.000 tuits que l'han dut a encapçalar el pòdium de Twitter.

Cargando
No hay anuncios

Però l'etiqueta estrella del dia de la consulta ha estat el més simple i lògic: #9N, que ha acumulat més de 180.000 piulades en un sol dia, sumant-ne més de 450.000 en els últims trenta dies. Tal com podeu veure a la captura de TrendsMap.com, d'altes 'hashtags' destacats han estat #9N2014, que a la nit havia acumulat més de 100.000 piulades tan sols el 9-N; #JoJaHeVotat, amb prop de 40.000; i #HemVotatHemGuanyat, que n'ha sumat uns milers més.

Twitter, una eina de comunicació bàsica

Cargando
No hay anuncios

La xarxa social Twitter ha servit aquest diumenge com una de les principals vies de comunicació. Al matí, per exemple, és des d'on s'han difós la majoria d'incidències en locals de participació que havien patit boicots, ja fossin pintades o panys ensiliconats. A la tarda, també ha fet saltar l'alerta sobre l'atac feixista a l'Escola d'Hosteleria de Girona i, més tard, hi ha circulat la fotografia del sobre amb amenaces i una pols blanca sospitosa que ha causat un bon ensurt a l'institut Pla Marcell de Cardedeu. Fins i tot els membres d'algunes meses i institucions com l'Ajuntament de Berga han aprofitat la xarxa social per anar avançant els resultats del recompte de vots, abans que no es fessin públics els oficials:

Cargando
No hay anuncios

Twitter també és des d'on s'han difós algunes curiositats de la jornada, com les fotografies de l'expresident Jordi Pujol votant al barri de Sant Gervasi de Barcelona. A més, bàsicament com una broma, a través del 'hashtag' #MierdiVots s'hi han publicat algunes fotografies de butlletes que s'escapaven de la norma, marcant caselles incompatibles -o fins i tot totes- i amb missatges que es desmarcaven de les preguntes de la consulta.