Aquest documental t'espantarà demostrant-te què pot saber de tu vigilant què fas a internet

'Do not track', dividit en set episodis interactius, comença deixant clar que sap on ets, quin temps hi fa i quin és el teu sistema operatiu, però cada vegada va més enllà

Ara
i Ara

BarcelonaEl documental interactiu 'Do not track' comença dient-te que sap des de quina ciutat et connectes, quin temps hi fa i quin sistema operatiu fas servir, i a cada un dels set episodis et demostra fins a quin punt, a través d'internet, les empreses poden esbrinar tota mena d'aspectes de la teva vida. És el resultat d'una coproducció en què han col·laborat la cadena Arte, Al-Jazeera, Bayerischer Rundfunk, Radio-Canada i Radio Télévision Suisse i es pot veure en anglès, francès o alemany. De moment s'han publicat els dos primers capítols –per veure'ls clica aquí, el vídeo de dalt tan sols és un tràiler–, i el proper episodi ha de sortir el dia 28.

La sèrie documental es personalitza per a cada espectador, a qui demana algunes dades per demostrar-li què es pot saber amb les dades que acostumem a donar alegrement a tota mena de serveis telemàtics, i explica d'una manera molt amena com funcionen les 'cookies', els anuncis personalitzats, l'empremta digital i, en general, l'economia d'internet. El canadenc Brett Gaylor, conductor del documental, n'és el director i va demostrant com es financen, a través de les nostres dades, els serveis que no ens cobren directament.

Cargando
No hay anuncios

'Do not track' et demanarà coses com quina mena de webs visites per informar-te o divertir-te i t'ensenyarà quines altres empreses que no t'ho esperes aconsegueixen informació sobre tu a través d'aquestes pàgines. El documental també recopila les teves dades però Gaylor assegura que no se les revendran als anunciants. "Probablement farem una gran festa i cremarem les bases de dades en un ritual", diu, en broma, sobre què pensen fer amb les dades.