Apple presenta aquest dimarts les noves versions de l'iPad i l'iPad Mini
La tauleta petita millorarà la definició de la pantalla i la gran podria incloure un sensor d'empremtes dactilars
MadridApple presentarà aquest dimarts les noves versions de l'iPad i iPad Mini, que aquesta tardor arribaran a un mercat, el de les tauletes, complex i diversificat. La companyia californiana mostrarà la cinquena generació de la seva 'tablet' i la segona de la versió reduïda del dispositiu.
Si es compleixen els pronòstics dels analistes i mitjans especialitzats, el nou iPad Mini inclourà una pantalla d'alta definició –'retina', en terminologia Apple–, un processador més ràpid i una càmera millorada. Aquesta tauleta petita s'ha convertit en la gran estrella d'Apple des que va sortir a la venda tot just el novembre de l'any passat: es calcula que de cada tres iPads comercialitzats, dos són en la versió Mini.
Per la seva banda, la nova tauleta grossa d'Apple es preveu que sigui més lleugera i prima i que millori la capacitat de processament i les càmeres. També és possible que estigui equipada amb el sensor d'empremtes dactilars que ja incorpora l'iPhone 5S i que augmenti la gamma de colors en què estigui disponible, en la línia del que va fer la companyia amb l'iPhone 5C.
Apple és encara avui el fabricant de dispositius mòbils que més tauletes ven. Tot i així, el mercat s'està diversificant i la competència va guanyant posicions a gran velocitat gràcies a les millores tècniques i a uns preus competitius. En aquest sentit, al setembre, un estudi de mercat de la companyia ABI Research va concloure que el nombre de tauletes Android venudes al món havia superat per primer cop les d'iPads durant el segon trimestre de l'any. Davant aquesta situació, Apple haurà de presentar avui una proposta innovadora per evitar que els competidors esgarrapin encara més quota de mercat en un camp que cada vegada atreu més els consumidors. De fet, segons la consultora Gartner, les vendes de tauletes –un dispositiu que va crear Apple el 2010– creixeran aquest 2013 un 53,4% i arribaran als 184 milions d'unitats.
El lideratge de la companyia fundada per Steve Jobs era pràcticament inqüestionable en el mercat de tauletes fins no fa gaire temps, però l'escenari ha canviat recentment. Amazon, amb els seus econòmics Kindle Fire; Google, amb la solvent i competitiva Nexus 7; Samsung, amb un ampli catàleg de dispostius, i Microsoft, amb la seva Surface d'orientació professional són els principals competidors de la companyia de la poma en aquest mercat. A més, aquest dimarts Nokia també presentarà la seva primera tauleta.