Apple bat un nou rècord i supera les 500.000 aplicacions aprovades
El 37% de les aplicacions són gratuïtes i un 29% no superen l'euro. El preu mitjà de les aplicacions de pagament se situa al voltant dels 2,60 euros
BarcelonaApple ha aconseguit una nova fita en la seva història. La companyia ha superat la xifra de 500.000 aplicacions aprovades. Una infografia confeccionada pels portals Chomp, 148Apps i Chillingo fa un repàs a la trajectòria del servei d'aplicacions per als dispositius d'Apple i presenta dades sobre els seus continguts.
El gegant informàtic va començar la comercialització d'aplicacions a través de la botiga online iTunes el 2008 i, a dia d'avui, el servei s'ha convertit en una referència, i ha fet que el negoci de les aplicacions sigui un dels més lucratius del sector mòbil.
Segons el gràfic desenvolupat per Chomp, 148Apps i Chillingo, Apple ha donat el seu vistiplau a mig milió d'aplicacions, una xifra sense precedents. No obstant això, el nombre d'aplicacions desenvolupades i llançades al mercat a dia d'avui se situa al voltant de les 350.000. Algunes aplicacions aprovades per Apple acaben sent retirades, els desenvolupadors abandonen el projecte o no aconsegueixen finalitzar-les per a la seva publicació.
La infografia fa un repàs a l'evolució de l'App Store i aporta algunes dades curioses. Per exemple, si un usuari volgués descarregar totes les aplicacions disponibles, necessitaria un espai en disc de 7 terabytes (7.000.000.000.000 bytes) i hauria de pagar un total de 891.982 dòlars (uns 633.100 euros). Precisament, el cost de les aplicacions ha sigut un dels aspectes que han permès a l'App Store aconseguir un èxit tan notori. El 36% de les aplicacions són gratuïtes, el 29% no superen l'euro i el preu de la totalitat d'aplicacions se situa al voltant dels 2,60 euros.
Angry birds, l'aplicació de pagament més popular
El joc per a dispositius mòbils Angry Birds ha estat 275 dies al capdavant del top 10 d'aplicacions més descarregades. La segona posició l'ocupa el joc The Moron Test, que es troba a una distància considerable dels "ocells enfadats", amb un total de 38 dies liderant la llista.
El gràfic també revela que els jocs són el contingut més buscat a la botiga d'aplicacions i representen el 15% de les descàrregues. La descàrrega de llibres ha anat en augment els darrers mesos i se situa com el segon contingut més descarregat, amb un volum del 14%. Les aplicacions d'entreteniment, viatges, esport, educació, música, negocis i notícies conformen la totalitat del catàleg ofert per Apple.
Actualment, un total de 85.569 desenvolupadors únics creen continguts per a l'App Store. L'evolució ascendent d'aquesta xifra demostra el reclam de la marca Apple per als programadors informàtics.