tecnologia

Apple bat un nou rècord i supera les 500.000 aplicacions aprovades

El 37% de les aplicacions són gratuïtes i un 29% no superen l'euro. El preu mitjà de les aplicacions de pagament se situa al voltant dels 2,60 euros

Gràfic App Store
Redacció
25/05/2011
2 min

BarcelonaApple ha aconseguit una nova fita en la seva història. La companyia ha superat la xifra de 500.000 aplicacions aprovades. Una infografia confeccionada pels portals Chomp, 148Apps i Chillingo fa un repàs a la trajectòria del servei d'aplicacions per als dispositius d'Apple i presenta dades sobre els seus continguts.

El gegant informàtic va començar la comercialització d'aplicacions a través de la botiga online iTunes el 2008 i, a dia d'avui, el servei s'ha convertit en una referència, i ha fet que el negoci de les aplicacions sigui un dels més lucratius del sector mòbil.

Segons el gràfic desenvolupat per Chomp, 148Apps i Chillingo, Apple ha donat el seu vistiplau a mig milió d'aplicacions, una xifra sense precedents. No obstant això, el nombre d'aplicacions desenvolupades i llançades al mercat a dia d'avui se situa al voltant de les 350.000. Algunes aplicacions aprovades per Apple acaben sent retirades, els desenvolupadors abandonen el projecte o no aconsegueixen finalitzar-les per a la seva publicació.

La infografia fa un repàs a l'evolució de l'App Store i aporta algunes dades curioses. Per exemple, si un usuari volgués descarregar totes les aplicacions disponibles, necessitaria un espai en disc de 7 terabytes (7.000.000.000.000 bytes) i hauria de pagar un total de 891.982 dòlars (uns 633.100 euros). Precisament, el cost de les aplicacions ha sigut un dels aspectes que han permès a l'App Store aconseguir un èxit tan notori. El 36% de les aplicacions són gratuïtes, el 29% no superen l'euro i el preu de la totalitat d'aplicacions se situa al voltant dels 2,60 euros.

Angry birds, l'aplicació de pagament més popular

El joc per a dispositius mòbils Angry Birds ha estat 275 dies al capdavant del top 10 d'aplicacions més descarregades. La segona posició l'ocupa el joc The Moron Test, que es troba a una distància considerable dels "ocells enfadats", amb un total de 38 dies liderant la llista.

El gràfic també revela que els jocs són el contingut més buscat a la botiga d'aplicacions i representen el 15% de les descàrregues. La descàrrega de llibres ha anat en augment els darrers mesos i se situa com el segon contingut més descarregat, amb un volum del 14%. Les aplicacions d'entreteniment, viatges, esport, educació, música, negocis i notícies conformen la totalitat del catàleg ofert per Apple.

Actualment, un total de 85.569 desenvolupadors únics creen continguts per a l'App Store. L'evolució ascendent d'aquesta xifra demostra el reclam de la marca Apple per als programadors informàtics.

stats