Tarragona es prepara per una gran campanya de Nadal
Pessebres vivents, concerts, carrusels i desenes d'activitats per una festa que el comerç espera amb optimisme
TarragonaMolts ajuntaments del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre s'han bolcat en la campanya de Nadal d'aquest any i han programat un gran nombre d'activitats per a les famílies. Només la capital tarragonina té previst celebrar 203 actes nadalencs, mentre que a Valls convertiran la plaça del Pati durant tot el cap de setmana del 20 al 22 de desembre en l'escenari de tota mena d'activitats per als infants, amb música en directe i l'estrena del muntatge Giacattolo i la fàbrica de xocolata. A més, hi ha mercats de Nadal en diferents pobles i ciutats, fires, carrers il·luminats, pessebres de tota mena –inclòs el de sorra de La Pineda que celebra el 25è aniversari–, espectacles culturals i carrusels de Nadal com el que ja s'ha instal·lat a la plaça Prim de Reus. Són molts els ajuntaments que cada cop destinen una partida més gran dels seus pressupostos a celebrar un Nadal especial, i aquesta inversió té un clar retorn per a diferents sectors de l'economia. Tot i que cada cop és més fàcil veure turistes a la demarcació de Tarragona encara que no sigui estiu, els grans protagonistes de totes aquestes campanyes de Nadal són els mateixos tarragonins. "És cert que hi ha turisme, però el comerç ciutadà és el més important en aquestes dates", explica Xavier Guàrdia, portaveu de la Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de Tarragona.
I si el públic que més gaudirà d'aquestes campanyes nadalenques és l'autòcton, el sector que més beneficis preveu treure, a més del de la restauració, és el del comerç. L'any passat ja va ser molt bona la campanya de Nadal i, en aquesta edició, el sector confia igualar-la o fins i tot superar-la. "Estem en un bon moment econòmic i això es notarà en general i, naturalment, en el comerç", explica Florenci Nieto, president de Pimec a la demarcació de Tarragona. "L'any passat vam estar molt a prop d'igualar les dades d'abans de la covid i ara el nostre objectiu és igualar-lo o superar-lo en un 2%", afegeix amb l'optimisme que li dona aquest turisme creixent i la certa alegria que es percep en el consumidor autòcton. Nieto també destaca que aquesta confiança també la dona el fet que "el comerç ha fet les coses ben fetes i s'ha sabut adaptar a un món que canvia molt ràpidament" i posa l'exemple dels joves, que cada cop més prefereixen anar a la botiga per mirar o emprovar-se i comprar el producte que abans han vist per internet. Totes les activitats nadalenques organitzades pels diferents ajuntaments, així com el pol d'atracció que suposa Port Aventura, animen al consum i suposen una important entrada de diners per a la demarcació. "Cal tenir en compte que el comerç aporta molts diners a la nostra economia circular", destaca Nieto.
Cada cop més turistes
Una altra de les claus de la bona campanya de Nadal que es preveu és el suau increment del turisme que hi ha cada cop més fora de l'època estival. Pels volts de Nadal a la demarcació només hi ha disponibles un 20% de totes les places hoteleres, ara bé, la previsió és que els hotels que estan oberts aconsegueixin un 80% de la seva ocupació, segons Guàrdia. Una part important d'aquestes visites foranes venen atretes per Port Aventura, que des de fa alguns anys destina molts recursos a atraure visitants, sobretot familiars, per Nadal. "Port Aventura va començar a apostar per Nadal i molts hotelers van començar a obrir alguns dels seus hotels. A poc a poc, tots anem fent el que fa Port Aventura", explica Guàrdia. De fet, va ser el parc temàtic qui va permetre estirar una mica més la temporada turística gràcies a Halloween i aquesta aposta es comença a notar ara per Nadal. "Abans als hotels grans els costava molt obrir i tancar, però avui en dia sembla que costa menys. Per Nadal hi ha molts grups de francesos, vinguts amb autocar o amb el seu propi vehicle, que es queden fins a Cap d'Any i que són sobretot gent gran, els fills dels quals ja fan la seva, o també singles", explica Guàrdia.