L'Aeroport de Reus supera el milió de passatgers
El 2024 s'obriran noves rutes al Regne Unit, Irlanda i la República Txeca
TarragonaL'Aeroport de Reus tancarà el 2023 havent transportat 1.040.303 passatgers, una xifra que no s'assolia des del 2019, abans de la pandèmia, segons les dades que ha fet públiques aquest dimarts el president del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Carlos Brull. Respecte a l'any 2022, que va començar amb restriccions per culpa del covid, l'increment ha estat del 14,4%. Durant aquest 2023, hi havia ofertades un total de 23 rutes operades per Vueling, Air Nostrum, Ryanair, Jet2 i TUI, i que connectaven la capital del Baix Camp amb aeroports d'Espanya, Irlanda, Bèlgica, Alemanya, França, els Països Baixos i el Regne Unit. Totes aquestes places han aconseguit un 91% d'ocupació. "Són unes dades esperançadores", valora Brull, que vol destacar "els esforços i el treball constant" que ha calgut fer per mantenir obertes totes aquestes rutes. Segons ha dit, l'Aeroport de Reus "ha tingut el millor comportament del conjunt d'aeroports catalans en termes d'increment de l'activitat".
De cara al 2024, les previsions encara són més optimistes, ja que se sumaran nous operadors, com EasyJet, DER Touristik i Travel Solutions, i s'oferiran 26 rutes (tres més que enguany) amb un total de 42 connexions (algunes estan operades per més d'una companyia). La gran novetat per a aquest 2024 seran els vols a la República Txeca i també els vols xàrter cap a Belfast, aprofitant que cada cop hi ha més turistes irlandesos. També s'obriran noves rutes a Londres-Luton i Manchester. L'interès dels nous operadors, que dona confiança al sector, permetrà incrementar les rutes ofertes en un 16%. La previsió és que el nombre de viatgers que passin per l'Aeroport de Reus aquest pròxim 2024 sigui fins i tot més alta, i arribi a 1,2 milions de passatgers.
Vols d'estiu
Totes aquestes rutes no funcionen a l'hivern perquè s'alimenten sobretot dels turistes que, malgrat els intents per desestacionalitzar la temporada, venen majoritàriament a l'estiu. Brull indica que un altre problema que presenta l'aeroport és el de les connexions. "L'Aeroport de Reus és ampli i agradable i encara pot assumir més vols, però calen millors connexions". Sobre la taula hi ha la línia ferroviària Tramcamp, que permetrà connectar l'aeroport amb l'estació intermodal de Vila-seca, però és un projecte a mitjà termini, en el millor dels casos.