Blogs 17/01/2013

Project SHIELD, l'aposta d'NVIDIA per sacsejar el mercat portàtil

3 min

La setmana passada va celebrar-se a Las Vegas el CES 2013, la fira d’electrònica de consum més important del món. En el marc d’aquesta fira moltes empreses aprofiten per a presentar a la premsa els seus nous aparells en qualsevol dels àmbits coberts per la temàtica de l’esdeveniment i els videojocs sempre hi tenen un paper important. El producte que m’ha cridat més l’atenció aquest any en el que respecta a videojocs ha estat Project SHIELD, una aposta d’NVIDIA per a entrar al mercat de les videoconsoles portàtils de la mà de la seva Tegra Zone, la botiga de videojocs d’Android optimitzats per a la seva arquitectura que sempre mostren un aspecte superior a les seves versions normals.

[pe2-gallery class="alignleft" ]

[/pe2-gallery]

Project SHIELD és una videoconsola que combina un comandament tradicional, com els que podem trobar a Xbox 360 o Playstation 3, amb una pantalla de 5 polzades de qualitat HD. Equipa al seu interior el nou processador Tegra 4, una altra de les novetats de la companyia a aquest CES i que assegura una potència més que suficient per a gaudir de videojocs de qualitat màxima. L’objectiu és salvar la que per a molts jugadors és la gran molèstia dels videojocs mòbils (per altra banda excel·lents): el control tàctil. Aquesta videoconsola, de la qual encara no s’ha anunciat data de llançament ni preu, oferirà els jocs de la Tegra Zone (i els d’Android en general) a més de permetre jugar als nostres jocs de PC de forma autònoma a qualsevol lloc de la casa. La condició necessària per a aquesta darrera funcionalitat serà disposar d’un PC amb una de les targetes gràfiques de la mateixa NVIDIA preparades per a aquesta funcionalitat (moltes de les de la gamma GeForce) i estar a la mateixa xarxa local que l’ordinador.

Per tant Project SHIELD es presenta com una videoconsola portàtil per als videojocs d’Android més hardcore i alhora com una extensió del nostre PC per a gaudir dels nostres jocs a qualsevol lloc de la llar (seguint la pauta marcada en aquest aspecte per la Wii U de Nintendo). A més també permetrà connectar-la al TV per HDMI o sense fils per a gaudir dels videojocs en pantalla gran. Una proposta molt interessant que no fa més que trencar encara més les ja de per si dèbils a dia d’avui barreres entre els jocs per a mòbils i els jocs per a les videoconsoles portàtils de Sony o Nintendo. Celebro aquesta aposta d’NVIDIA que no fa més que confirmar l’aposta que aquesta companyia fa pels jocs mòbils de qualitat i complexitat des de fa ja més d’un parell d’anys.

Com succeeix sempre amb productes nous, el preu serà un dels factors que decidirà si finalment s’imposa de forma majoritària al mercat o no, però d’entrada la idea és engrescadora. A més a més, gaudir d’un comandament tradicional a una videoconsola portàtil és una característica que de ben segur agradarà a molts usuaris que tradicionalment es queixen dels comandaments habituals a aquests aparells. Seguirem atents a com evoluciona aquest Project SHIELD i mirarem de portar-vos més informació aprofitant el proper Mobile World Congress, on de ben segur que la companyia el mostra als assistents.

stats