L'anàlisi d'Antoni Bassas: 'La corrupció assetja el Sánchez de les set vides'
No tot s’ho emporta el temps, i no és veritat que mai no passa res: Eduardo Zaplana, condemnat a deu anys de presó.
Ha estat declarat culpable del cobrament de comissions a canvi d’adjudicacions de les ITV el 1997. I li han posat una multa de 25 milions. Si ho volen en termes jurídics, l’han trobat culpable dels delictes de prevaricació, suborn, falsedat en document mercantil i blanqueig de capitals.
Zaplana, Aznar, Acebes, Rato, Matas, tota una època de govern del PP i de corrupció i de control dels mitjans, com el difunt Canal 9, en el qual als telenotícies hi havia tres blocs de notícies: Zaplana, successos i esports. No es perdin l’article de David Miró “EZ, retrat d’un corrupte de manual”.
Aquesta és una corrupció antiga. Aquest matí, al Congrés, Feijóo li ha tirat en cara a Sánchez la nova, el cas Koldo. Feijóo li ha dit a Sánchez que per estalviar-se una “agonia judicial, márchese ya”.
Abans de dir això que "de la A d’Ayuso a la Z de Zaplana, tenen un cas de corrupció per a cada lletra de l’abecedari", Sánchez ha fet el titular de “No me sacarán de este carril”. Sánchez sap que el cas Koldo no és menor, que a Madrid fan córrer que hi ha missatges d'ell i Ábalos comprometedors. De moment, però, fins i tot el PP reconeix que pot haver-hi pressupostos, i això seria amb el vot de Junts. Feijóo amenaça sobretot des de la impotència de no poder fer-li una moció de censura com Sánchez li va fer a Rajoy, a qui va fer caure, i per tant pot portar Sánchez als jutges però no al Congrés.
Mentrestant, i ja que parlem de Zaplana i del País Valencià, avui publiquem una piulada d’Andreu Escrivà, doctor en biodiversitat i divulgador científic:
“M’acaben de proposar un acte a Barcelona. Només hi ha un Intercity que m'hi porte a temps, per 43 €. L’equivalent a Madrid val 19 € i tarda una hora i quart menys, i a banda tinc TRES trens més que puc agafar. Resultat? No crec que hi puga anar. Anar de València a Barcelona és infinitament més car, més lent i més complicat (no hi ha ni la meitat de freqüències!) que anar de València a Madrid. Trenca i impedeix relacions humanes i comercials. És una política pensada per a separar Barcelona i València. Els ha eixit bé”. No cal dir res més.
També publiquem aquest article del Toni Padilla, que parlant de la Copa Amèrica diu que no ha arrelat a Barcelona, i ho explica així:
“¿Com t’ha d’importar una competició de vela, o de motor o del que sigui, quan gent amb carreres, màsters i feina fixa no poden pagar lloguers a la seva ciutat?”
La corrupció en política fa mal sempre, però quan hi ha tanta feina per fer, encara és més dolorosa.
Bon dia.