La velocitat variable entra en funcionament a la 'pota' nord
Es tracta d'un tram de 6,3 quilòmetres amb limitacions de 100 km/h i 80 km/h
BarcelonaLa velocitat variable ha entrat en funcionament aquest dimarts a la 'pota' nord, entre el nus de la Trinitat i Montgat en ambdós sentits de la circulació. Després d'unes setmanes de proves, hi ha dues limitacions de velocitat en aquest tram, de 6 quilòmetres, de 100 km/h i 80 km/h. El sistema de velocitat variable regula la velocitat a la baixa, i a la B-20 el límit mínim que indicaran els panells lluminosos serà de 60 km/h.
Segons recorda el Servei Català de Trànsit, la limitació de velocitat indicada al senyal lluminós variable preval davant el senyal vertical fix. Les limitacions seran de compliment obligatori i, de fet, s'han instal·lat dos radars que s'adequaran –i sancionaran– a la velocitat que indiquin els panells lumínics. La velocitat variable de la 'pota' nord ha tingut un cost de 475.100,37 euros, un import inferior a la resta de vies amb aquest sistema instal·lat, atès que a la B-20 l'equipament s'ha fet només a través de senyals lluminosos laterals més espaiats.
El sistema de la velocitat variable és de control dinàmic de la velocitat. En funció de les situacions de congestió, de possibles incidències de seguretat viària –com accidents, incidents, obres o treballs de manteniment– i de les inclemències meteorològiques –pluja, boira o vent– modifica el límit de la velocitat.