El límit de velocitat a les carreteres convencionals es tornarà a reduir la primavera del 2013
El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, considera "il·lògic" que el diferencial del límit màxim de velocitat d'aquestes vies amb les autopistes i autovies sigui de només 20 quilòmetres per hora
El límit màxim de velocitat a les carreteres convencionals es rebaixarà la primavera del 2013, quan està previst que torni a entrar en vigor el nou codi de circulació, tot i que el ministeri de l'Interior encara no ha decidit de quan serà la reducció.
Així ho ha explicat en roda de premsa el titular d'Interior, Jorge Fernández Díaz, que ha presentat, juntament amb la directora general de Trànsit, Maria Seguí, el balanç de sinistralitat a les carreteres durant el 2012.
Fernández Díaz ha recordat que el 77% dels accidents mortals es registren en aquest tipus de vies, i ha considerat en certa manera il·lògic que el diferencial del límit màxim de velocitat d'aquestes vies amb les autopistes i autovies sigui de només 20 quilòmetres per hora.
El ministre no ha concretat en quant quedarà fixada la velocitat màxima a les vies convencionals, establerta en l'actualitat en 100 quilòmetres per hora, però ha deixat clar que la decisió de rebaixar-la ja està presa.
Segons els seus càlculs, serà la primavera quan entrarà en vigor el nou reglament de circulació, que obligarà a emprendre quatre modificacions puntuals de la llei de trànsit i seguretat viària.