26 línies de bus circularan en xarxa horitzontal i vertical a Barcelona a partir de l'octubre
L'Ajuntament vol que el nou traçat ortogonal faci que el servei funcioni com un metro
BarcelonaBarcelona ja té a punt la nova xarxa ortogonal de busos, tota una revolució per al transport públic de la ciutat. A l'octubre començaran a funcionar les primeres línies. El garbuix d'autobusos actual s'anirà substituint de manera progressiva per una trama de 26 línies: 17 de verticals i 9 d'horitzontals. Hi haurà una parada cada 300 metres, com a màxim. De moment, però, només és un esquema que espera el vistiplau definitiu per materialitzar-se. L'Ajuntament encara no ha revelat quines seran les primeres línies que s'impulsaran. L'objectiu de la nova xarxa és que l'autobús pugui oferir un servei, en velocitat i eficiència, equiparable al del metro. Els tècnics defineixen el traçat actual com un "plat d'espaguetis". El nou projecte implicarà dibuixar la ciutat en superilles per passar d'un sistema radial a un d'ortogonal.