SOCIETAT

26 línies de bus circularan en xarxa horitzontal i vertical a Barcelona a partir de l'octubre

L'Ajuntament vol que el nou traçat ortogonal faci que el servei funcioni com un metro

El projecte de xarxa ortogonal que estudia l'Ajuntament de Barcelona  implicarà una reordenació de l'actual garbuix de línies d'autobús a la ciutat.
Guillem Carbonell
22/03/2012
1 min

BarcelonaBarcelona ja té a punt la nova xarxa ortogonal de busos, tota una revolució per al transport públic de la ciutat. A l'octubre començaran a funcionar les primeres línies. El garbuix d'autobusos actual s'anirà substituint de manera progressiva per una trama de 26 línies: 17 de verticals i 9 d'horitzontals. Hi haurà una parada cada 300 metres, com a màxim. De moment, però, només és un esquema que espera el vistiplau definitiu per materialitzar-se. L'Ajuntament encara no ha revelat quines seran les primeres línies que s'impulsaran. L'objectiu de la nova xarxa és que l'autobús pugui oferir un servei, en velocitat i eficiència, equiparable al del metro. Els tècnics defineixen el traçat actual com un "plat d'espaguetis". El nou projecte implicarà dibuixar la ciutat en superilles per passar d'un sistema radial a un d'ortogonal.

Podeu llegir la notícia sencera a l'ARA PREMIUM.

stats