Accidents i protestes dificulten el trànsit durant la sortida d'agost

El SCT preveu un èxode esglaonat i sense gaires complicacions

Una reivindicació històrica
Arnau Garcia
29/07/2016
2 min

BarcelonaComplicacions sobrevingudes en una tarda que es preveia tranquil·la. El primer dia de l’operació sortida del mes d’agost, que durant els últims anys no ha tingut una pressió excessiva perquè els desplaçament són força esglaonats, ha concentrat aquest divendres fins a cinc incidències remarcables en una franja horària molt propera, segons explica el Servei Català de Trànsit (SCT). Als accidents i avaries s’hi ha sumat una altra manifestació per la gratuïtat de l’AP-7 al seu pas per diversos municipis de Tarragona, amb un tall de la N-340 protagonitzat per desenes de persones i una marxa lenta de camions que va provocar 15 quilòmetres de retencions a l’autopista.

Els altres cinc incidents s'han saldat amb dos ferits greus i un de lleu. L’incident fortuït que ha provocat retencions més llargues ha estat precisament a l’AP-7, a l’alçada de Barberà del Vallès, per un turisme avariat que ha costat molt de retirar, segons l’SCT. Les retencions han durat prop de cinc hores, i en els moments més complicats, han estat de fins a 13 quilòmetres. En la mateixa via, un xoc entre dos camions ha provocat fins a sis quilòmetres de retencions a Fogars de la Selva en sentit Tarragona, i quatre en direcció França. Els altres tres incidents han provocat retencions inferiors als dos quilòmetres.

Divendres de reivindicació

Representants polítics, veïns i el gremi del transport també han insist, un altre cop, la seva reivindicació històrica. L’anomenat Pacte de Berà i les Terres de l’Ebre reclama que s’alliberi el peatge de l’AP-7 en aquella zona, per lluitar contra l’alta accidentalitat i les retencions que hi ha en el forat negre de la N-340. Recorden que la majoria d’accidents en aquella via els provoquen els xocs frontals i una difícil convivència entre vehicles pesants i turismes, la qual cosa es podrien evitar si l’autopista fos gratuïta, asseguren.

Malgrat l’aposta unitària d’alcaldes i veïns de la zona per la gratuïtat de l’AP-7, el ministeri de Foment centra les seves propostes en mirar de treure camions de la N-340, com passa a la N-II a Girona, bonificant la meitat del seu trajecte per l’autopista. El territori, però, considera la mesura insuficient i manté les mobilitzacions.

stats