El delegat de la Generalitat a Barcelona creu que la L9 del metro no s'acabarà mai

"La connexió amb l'aeroport anirà molt lenta, però del tram central no se'n sap res. És una obra faraònica que tardarem molts anys a aconseguir, i jo crec que no la veurem", ha dit a Europa Press

Europa Press
12/11/2013
2 min

BarcelonaEl delegat del govern de la Generalitat a Barcelona, Fernando Brea, assegura que l'executiu català acabarà de construir la connexió de la línia 9 de metro amb l'aeroport del Prat quan hi hagi disponibilitat pressupostària, però ha considerat que serà molt difícil veure acabada la infraestructura en la seva totalitat.

"La connexió amb l'aeroport anirà molt lenta, però del tram central no se'n sap res. És una obra faraònica que tardarem molts anys a aconseguir, i jo crec que no la veurem", ha afirmat en declaracions a Europa Press després de presidir la sessió del consell de direcció de l'administració territorial del Govern.

Segons ha argumentat, la Generalitat té necessitats més importants que acabar la L9, si bé ha recordat que la decisió final dependrà de la conselleria de Territori i Sostenibilitat: "Ho veig molt difícil, és una inversió immensa".

Precisament, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ja va dir dijous que era impossible acabar la infraestructura si no hi ha un gran canvi en el finançament del Govern.

També el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va assegurar que aquesta infraestructura era el seu "pitjor problema", i a l'agost va sostenir que treballava per reprogramar tota l'obra de la L9, ja que l'abandonament de la via pressupostària el 2008 i el salt a la concessió d'estacions havia disparat els costos.

Fruit d'aquesta reprogramació, el tram entre Collblanc i l'aeroport de Barcelona no es posarà en funcionament el 2014, tal com estava previst, sinó el 2016.

L'únic tram que funciona de la L9 és el que va des de La Sagrera fins a l'estació de Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet, i també està operativa la L10 des de La Sagrera fins a Gorg, a Badalona.

La construcció de la L9 va començar el 2003, i deu anys després només estan inaugurades 12 estacions, després que el setembre del 2011 entrés en servei l'estació de Santa Rosa, a Santa Coloma de Gramenet, que va suposar una inversió de 31,7 milions d'euros.

La L9 estava projectada inicialment amb 52 estacions, i incloïa 20 intercanviadors per connectar amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) –L6, L7 i L8–, Rodalies, el Trambaix, Trambesòs, AVE i altres línies de metro –L1, L2, L3, L4 i L5.

stats