El corredor mediterrani, en via morta

Les infraestuctures pendents són l'altre dèficit que afecta els Països Catalans en relació a l'Estat, i el corredor mediterrani, que el govern del PP no tracta com a prioritari, és el gran símbol d'aquest greuge

De la sintonia en el corredor mediterrani al conflicte de TV3
Roger Tugas / Marc Colomer
18/03/2012
1 min

BarcelonaL'aposta catalana i valenciana pel corredor mediterrani com a eix vertebrador del futur econòmic de l'àrea encara no ha aconseguit el compromís del govern de Mariano Rajoy. Per ara, el projecte està en via morta, tot i el suport explícit de la Unió Europea i dels governs successius de Catalunya i del País Valencià.

Ho asseguren fonts del Govern: hi ha un "doble drenatge econòmic", les infraestructures són l'altre dèficit històric que afecta els Països Catalans, a més de la balança fiscal que sempre surt a favor de la resta de l'Estat. Però el govern de Mas no ha llançat la tovallola. El conseller de Territori, Lluís Recoder, condiciona la confiança amb el nou govern espanyol a la dotació pressupostària per poder executar el corredor i altres projectes reivindicats històricament. La situació a València és semblant. I a les Illes, la crisi frena moltes obres.

Podeu llegir el reportatge a l'Ara Premium. En el mateix dossier, també hi trobareu:

  • Un mapa detallat de les infraestructures prioritàries a Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears
  • Els nous 'barons' collen Rajoy
  • L'Estat ha executat menys del 7% dels 4.000 milions compromesos per Rodalies
  • 'N-340, la carretera de la crisi', crònica de Cristian Segura amb fotografies de Xavier Bertral del viatge Barcelona-Castelló
  • Article de Daniel Albalate, professor de política econòmica de la UB
  • Anàlisi de David Miró, subdirector de l'ARA
stats