Els mestres catalans defensen la immersió lingüística i diuen que la sentència "crea problemes on no n'hi ha"
La CONC veu motivacions "polítiques" en la resolució judicial i el sindicat de mestres USTEC-STS demana a la Generalitat que no ho apliqui
BarcelonaSindicats i moviments de mestres de l'escola catalana han coincidit avui a defensar el model d'immersió lingüística en català de les escoles públiques de Catalunya i s'han manifestat perplexos per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que obliga a la Generalitat a fer que el castellà sigui llengua vehicular a l'escola, com demanava el Tribunal Constitucional (TC).
La portaveu del sindicat de mestres USTEC-STS, Rosa Cañadell, ha demanat a la Conselleria d'Ensenyament que "no apliqui" el dictamen judicial, en considerar que fer del castellà llengua vehicular "significaria marginar tots aquells nens i nenes que no tenen el català com a llengua familiar". "Perquè els nens tinguin igualtat d'oportunitats a casa nostra és imprescindible que coneguin bé la llengua catalana", va afirmar Cañadell, que va qualificar la sentència de "terrible error que crea problemes allà on no hi ha".
La responsable de Política Educativa de la CONC, Aurora Huerga, ha defensat també l'actual model d'immersió lingüística, remarcant que "ha sigut una de les eines fonamentals per a la cohesió social del país". Després de recordar que els alumnes catalans "surten de l'escola parlant perfectament català i castellà", Huerga va criticar una sentència que considera "política".
La portaveu d'Ensenyament d'UGT, Roser Font, també va defensar la immersió lingüística com "un procés exemplar" que "mai ha resultat un problema" i, per tant, ha denunciat que la sentència "atempta contra els drets lingüístics a l'escola".
També des de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, Raul Manzano va lamentar que "s'hagi introduït una situació conflictiva a l'escola quan no existeix". Manzano va voler deixar clar també que les famílies que van originar el procés judicial representen "una part molt minoritària" de l'escola catalana, metre que "el sentir majoritari de la comunitat educativa" està amb el model d'immersió, que "ha estat un mètode d'èxit".